بهترین لپ تاپ های 14 اینچی سال 2022

اگر شما قصد خرید یک لپ تاپ را دارید اما نمی دانید چه برندی را خریداری نمایید، ما اینجا با معرفی بهترین لپ تاپ های 14 اینچی حال حاضر به شما کمک خواهیم کرد تا مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. برای آگاهی بیشتر از مشخصات این لپ تاپ ها تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.


تفاوت لپ‌تاپ 14 اینچی نسبت به بهترین لپ‌تاپ‌های 13 اینچی، اندازه صفحه‌نمایش کوچک اما ارتقا یافته آن است، که آنها را به انتخاب‌های بهتری برای سرگرمی، بازی یا طراحی حرفه‌ای تبدیل می‌کند. از لحاظ اندازه نیز باریک و قابل حمل است که امکان جا به جایی را برای شما راحت تر خواهد کرد.


فهرست


مک بوک پرو 14
Asus ExpertBook B9450
Razer Blade 14
Lenovo IdeaPad Slim 7i Pro
• Lenovo ThinkPad X1 Carbon Gen 9

  • MacBook Pro 14

    بهترین لپ تاپ 14 اینچی 

macbook1

          معایب                                        مزایا
 تاچ لمسی  نمایشگر XDR باورنکردنی
   اجرای خلاقانه فوق العاده
   انتخاب گسترده پورت
   صفحه کلید و ترک پد عالی هستند
   اسپیکر و وب کم عالی
   عمر باتری بی پایان

 

با مک بوک پرو 14 اپل همه کاره شروع می کنیم. این دستگاه کاملاً جدید دارای بهترین عملکرد و باتری است. علاوه بر آن، دارای یک صفحه نمایش با کیفیت خیلی خوب، قدرت بالا و قیمت مناسب بوده که می تواند گزینه مناسبی برای انجام بازی باشد.

چرا باید این را بخرید: زیرا ترکیبی از عملکرد، کارایی و کیفیت نمایشگر را در لپ تاپ 14 اینچی ارائه می دهد.

برای چه کسانی مناسب است: برای کسانی که لپ تاپ فوق العاده سریع با کارایی بالا می خواهند.

چرا ما Apple MacBook Pro 14 را انتخاب کردیم:

مک بوک پرو 14 اپل بین مدل های 13 و 16 اینچی جای می گیرد. با این حال، شباهت های بسیار بیشتری با دستگاه بزرگتر از خود دارد، مانند وجود پردازنده های M1 Pro یا M1 Max اپل. در مک بوک پرو 14، این پردازنده های هیبریدی با هشت یا ده هسته CPU و 14، 16 یا 32 هسته پردازشگر گرافیکی در دسترس هستند. رم را می توان از 16 گیگابایت تا 64 گیگابایت ارتقا داده و فضای ذخیره سازی را تا یک درایو حالت جامد 8 ترابایتی PCIe (SSD) افزایش داد. نه تنها تراشه‌های M1 Pro و M1 Max فوق‌العاده سریع هستند، بلکه کارآمدتر نیز می باشند، به این معنی که MacBook Pro 14 باید طول عمر باتری بالاتری نیز داشته باشد.
صفحه نمایش لپ تاپ نیز درجه یک است و از پنل 14.2 اینچی Liquid Retina XDR mini-LED ProMotion اپل بهره می برد. این نمایشگر طیف رنگی وسیعی را به لطف کنتراست عمیق و نرخ تازه ‌سازی ۱۲۰ هرتز ارائه می‌دهد. اپل بالاخره حاشیه‌های نازکی را در طراحی مک‌ بوک پرو 14 قرار داد و آن را به لپ‌تاپ کوچک ‌تری تبدیل کرد و در نهایت، اپل پورت های اتصال را بهبود بخشید که شامل اضافه کردن یک پورت HDMI و کارت خوان SD به درگاه های USB-C Thunderbolt 4 می شود و اتصال بی سیم استاندارد Wi-Fi 6E را نیز می تواند پشتیبانی کند.

 

  • Asus ExpertBook B9450

           بهترین لپ تاپ نازک و سبک 14 اینچی

asus

 معایب مزایا 
 پردازنده‌های نسل دهم پشت منحنی  شاسی نازک و سبک
 تاندربولت 3 به جای 4  عملکرد بهره وری جامد
   دوام بالا
   اتصال خوب


چرا باید این را بخرید: این یک لپ‌تاپ 14 اینچی فوق‌العاده نازک و سبک است که هنوز هم گزینه بسیار خوب به نظر می رسد.

برای چه کسانی مناسب است: هر کسی که لپ تاپ 14 اینچی با عملکرد خوب و وزن سبک می خواهد.

چرا ما Asus ExpertBook B9450 را انتخاب کردیم:

آیا می توانید بدون داشتن لپ تاپ باریک و قابل حمل 14 اینچی قدرت مانور زیادی داشته باشید؟ ایسوس اطمینان دارد که قادر نیستید و دلیل آن را وجود ExpertBook می داند. در داخل این لپ تاپ، پردازنده نسل دهم اینتل Core i7-10510U، 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت PCIe NVMe SSD را خواهید دید. این همه در یک قاب باریک قرار گرفته است که دارای دوام بسیار بالا و یک صفحه لمسی است که می تواند به عنوان یک صفحه کلید عددی مبتنی بر لمسی عمل کند.
دارای درگاه اتصال یک USB-A، یک Thunderbolt 3/USB-C، و HDMI و همچنین یک کارت خوان microSD می باشد. ایسوس اعلام نموده که با تنظیمات بهینه، باتری می تواند تا 24 ساعت شارژ را نگه دارد. همه این ویژگی روی یک لپ تاپ که حدود 2.2 پوند وزن دارد، پیاده سازی شده است. Asus ExpertBook B9450 یک انتخاب عالی برای طراحان و ویرایشگرهای ویدیویی حرفه ای یا هر کسی که می‌خواهد از امکانات لپ‌تاپی با این ویژگی ها استفاده کند، می باشد.

 

  • Razer Blade 14

           بهترین لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی

braze

معایب  مزیت 
 دمای سطح گرم  عملکرد بازی عالی است
 حاشیه های ضخیم  صفحه نمایش رنگارنگ 1440p
   به طرز شگفت انگیزی کوچک
   ارزان تر از Razer Blade 15
   عمر باتری عالی



چرا باید این را بخرید: این بهترین لپ تاپ بازی 14 اینچی است.

برای چه کسانی مناسب است: گیمرهایی که به قدرت بالا نیاز دارند و وزن لپ تاپ برای آنها خیلی اهمیت ندارد.
چرا Razer Blade 14 را انتخاب کردیم:

بسیاری از لپ‌تاپ‌های بازی دارای تهویه و طراحی هستند که استفاده از آن‌ها در اماکن عمومی نظیر اتاق‌های کنفرانس را خجالت‌آور می‌کند. این قطعاً در مورد Razer Blade 14 صادق نیست، زیرا با شاسی کاملا مشکی خود همراه با خطوط ساده و لوگوی Razer روی درب، به زیبایی محافظه‌کارانه و در عین حال ظریف برند خود پایبند است. این یک لپ‌تاپ بازی است که می‌توانید با افتخار در هر مکانی از آن استفاده کنید.

در داخل این هیولای قدرتمند خواهید دید که پردازنده فوق سریع AMD Ryzen 5900HX قرار داده شده است. علاوه بر آن دارای پردازنده گرافیکی شامل Nvidia GeForce RTX 3060، 3070 و 3080 می باشد، به این معنی که می توانید یک نیروگاه واقعی را در آن لپ تاپ شیک قرار دهید.

Razer Blade 14 با بهترین لپ‌تاپ‌های 15 اینچی که می‌توانید بخرید، از جمله Blade 15 خود برند Razer قابل رقابت است. ویژگی هایی مانند شاسی بسیار نازک با ضخامت 0.66 اینچ و وزن سبک تر 3.9 پوندی آن از دلایل روشن برتری Blade 14 با رقبای خود می باشد.

  • Lenovo IdeaPad Slim 7i Pro

Lenovo slim
بهترین نمایشگر IPS در لپ تاپ 14 اینچی (در صفحات IPS معمولا برای هر پیکسل از دو ترانزیستور استفاده می‌کنند اما در صفحات TFT، که قبل‌تر در گوشی‌ها استفاده می‌شد، تنها یک ترانزیستور به کار می‌برند. استفاده از دو ترانزیستورمنجر به افزایش نور پس زمینه، شفافیت رنگی بیشتر و در نهایت زاویه دید بهتر برای صفحه‌نمایش خواهد شد.)

 معایب مزیت 
 کیفیت ساخت کمی پایین تر است  عملکرد بهره وری جامد
 عمر باتری متوسط است  صفحه نمایش با وضوح بالا، 90 هرتز
   صفحه کلید و تاچ پد عالی
   زیبایی شناسی ساده اما جذاب


چرا باید این را بخرید: این یک لپ تاپ با قیمت مناسب و عملکرد خوب با صفحه نمایش 14 اینچی عالی است.

برای چه کسانی مناسب است: هرکسی که لپ‌تاپ ۱۴ اینچی با صفحه نمایشگر عالی می خواهد.

چرا Lenovo IdeaPad Slim 7i Pro را انتخاب کردیم:

IdeaPad Slim 7i Pro لنوو دارای یک صفحه نمایش 14 اینچی IPS فوق العاده زیبا با نسبت تصویر 16:10 و با وضوح تصویر 2.8 K (2880 x 1800) ساخته شده است. این لپ‌تاپ طیف رنگی گسترده ‌تر و دقیق‌تری نسبت به لپ‌تاپ‌های معمولی با وزن نازک و کنتراست بالا دارد که حتی در فرکانس ۹۰ هرتز قادر است حرکت ها و انیمیشن‌ها را روی صفحه نمایش نشان دهد. این یک لپ تاپ 14 اینچی است که صفحه نمایش 14 اینچی آن بسیار خودنمایی می کند.

علاوه بر آن، دارای یک پردازنده 35 واتی سری H با بهره وری بالاست، حتی می تواند نیازهای طراحان ابتدایی را برآورده کند. حداکثر 16 گیگابایت رم و حداکثر 1 ترابایت حافظه سریع PCIe SSD دارد.

دو پورت اتصال از نوع USB-C با درگاه Thunderbolt 4 و یک پورت USB-A دارد که نمی توان از معایب آن برشمرد، زیرا می توانید یک داک Thunderbolt 4 اضافه کنید که برای شروع کار آماده خواهد شد. لپ‌تاپ Lenovo IdeaPad Slim 7i Pro یک لپ‌تاپ ۱۴ اینچی بسیار زیبا و مجهز است که امکانات ثابتی را ارائه می‌کند.

 

  • Lenovo ThinkPad X1 Carbon Gen 9

           بهترین لپ تاپ 14 اینچی کلاس تجاری

      lenovo thinkpad

معایب  مزیت 
 گران  ظاهر و احساس زیبا
 کمی انعطاف پذیر است  عملکرد بهره وری جامد
   عمر باتری فوق العاده طولانی
   کیبورد عالی
  لیست بلندی از ویژگی های مناسب برای کسب و کار


چرا باید این را بخرید: این بهترین لپ تاپ تجاری 14 اینچی است که می توانید بخرید.

برای چه کسانی مناسب است: هرکسی که یک لپ تاپ تجاری خوب با طول عمر باتری عالی همراه با کیفیت ساخت و پشتیبانی خوب می خواهد.

چرا Lenovo ThinkPad X1 Carbon Gen 9 را انتخاب کردیم:

آخرین نسخه از سری ThinkPad X1 لنوو، مدت زیادی بدون شارژ مجدد می تواند کار کند. دارای صفحه نمایش 14 اینچی HD برای بهره وری بهتر است، همچنین دارای یک پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i5-1135G7، که 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت درایو حالت جامد SSD، تعداد پورت‌ها ی آن شامل HDMI، دو درگاه Thunderbolt 4/USB-C و یک پورت USB-A 3.2 است. عمر باتری قوی ترین ویژگی است که در ThinkPad دیده می شود. در نهایت صفحه کلید باریک و مقاوم با نور پس زمینه ویژگی جذابی است که نمی توان به راحتی از آن گذشت.

البته شما امکان ارتقای رم و فضای ذخیره‌سازی را دارید (نسخه‌های جدید آن روشنایی و وضوح تصاویر را بهبود بخشیده است). اما از معایب آن می توان به محدودیت کارت گرافیک اشاره کرد که گیمرها ممکن است بخواهند به دنبال لپ تاپ تخصصی تری باشند.

  • HP EliteBook 840 Aero G8

    سبک ترین لپ تاپ 14 اینچی کلاس تجاری

   hp840        

  معایب  مزیت 
 قیمت بالا  کیفیت ساخت محکم و در عین حال سبک
 نمایشگر 16:9   صفحه نمایش روشن و با دقت رنگ
   عملکرد بهره وری خوب
   عمر باتری برتر
   مجموعه پیشرو در کلاس ابزارهای تجاری


چرا باید این را بخرید: این یک لپ تاپ 14 اینچی تجاری همراه با امکانات کاملی است که درعین حال از سبک ترین لپ تاپ‌های موجود بازار محسوب می شود.

برای چه کسانی مناسب است: کاربران تجاری که به تمام امکانات مهم تجاری بدون داشتن وزن اضافی نیاز دارند.

چرا HP EliteBook 840 G8 را انتخاب کردیم:

برای خریدارانی که به دنبال یک لپ‌تاپ تجاری خوب هستند، سری 14 اینچی EliteBook 840 HP را می توان پیشنهاد داد، به‌ویژه EliteBook 840 Aero G8 که یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های سبک وزن HP است. وزن نسخه Aero آن 2.5 پوند وزن دارد که در مقایسه با نسخه غیر Aero که وزن آن ها به 2.9 پوند می رسد. این سبک ترین لپ تاپ 14 اینچی تجاری است که می توانید بخرید.

یکی از اولویت‌های اصلی این لپ‌تاپ امنیت آن است: مجموعه نرم‌افزار امنیتی HP به‌طور خودکار روی آن نصب شده است. این رایانه از چندین ویژگی برجسته دیگر مانند سازگاری NFC پشتیبانی می کند که در نهایت به انتقال موثر فایل های شما کمک می کند. EliteBook 840 Aero G8 علاوه بر آن دارای دو درگاه USB-C با Thunderbolt 4 و اتصالات قدیمی از جمله USB-A و HDMI نیز می باشد.
مدل پایه EliteBook 840 Aero G8 با پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i5-1135G7، 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت SSD و دو اسلات حافظه جهت ارتقا عرضه می شود. می‌توان آن را با Core i7-1185G7 با vPro پیکربندی کرد و امکانت دیگری مانند صفحه نمایش حریم خصوصی Sure View HP را نیز دارد. EliteBook 840 Aero G8 در مجموع، عملکرد بهره وری عالی، ویژگی های تجاری قوی و عمر باتری طولانی را برای شما به ارمغان می آورد.

  • Lenovo ThinkBook 14S Yoga

           بهترین لپ تاپ نازک و سبک 14 اینچی 2 در 1( هم می تواند تبلت باشد هم لپ تاپ)

Lenovoeco

 معایب مزیت  
 صفحه نمایش فقط فول اچ دی است  شاسی نازک و سبک
   عملکرد بهره وری جامد
   قیمت جذاب
   اتصال خوب


چرا باید این را بخرید: این یک کانورتیبل 2 در 1 خوش ساخت با عملکرد خوب و طول عمر بالای باتری است.

برای چه کسانی مناسب است: هرکسی که یک لپ تاپ انعطاف پذیر 2 در 1 با عملکرد بالا می خواهد


چرا Lenovo ThinkBook 14S Yoga را انتخاب کردیم:

ThinkBook Yoga لنوو یک نمونه عالی از کارهایی است که یک لپ تاپ 2 در 1 مدرن می تواند داشته باشد. دارای صفحه نمایش لمسی 14 اینچی FHD، پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7-1165G7 و تراشه گرافیکی Iris Xe اینتل، رم 8 تا 16 گیگابایتی می باشد.

اجازه ندهید طراحی باریک ThinkBook 14s Yoga ذهن شما را در مورد میزان فضای ذخیره سازی فریب دهد. حافظه پایه از 256 گیگابایت حافظه PCIe SSD شروع می شود و به میزان 512 گیگابایت و 1 ترابایت برای مدل های بعدی افزایش می یابد. با اتصال بی سیم با استاندارد Wi-Fi 6 سازگار است و مجهز به سیستم امنیتی اثر انگشت برای محافظت بیومتریک نیز می باشد.

  • Acer Swift 3

           بهترین لپ تاپ 14 اینچی همه کاره

Acer

 معایب مزیت 
 صفحه نمایش فقط فول اچ دی است  شاسی نازک و سبک
   عملکرد بهره وری قوی
   ساخت جامد
   اتصال عالی


چرا باید این را بخرید: این یک لپ تاپ مقرون به صرفه و مناسب برای همه افراد است.

برای چه کسانی مناسب است: هرکسی که یک لپ‌تاپ خوب و محکم می خواهد تا در برابر ضربات وارده آسیب پذیر نباشد.

چرا ما Acer Swift 3 را انتخاب کردیم:

Swift 3 به طور مداوم به روز می شود تا برخی از دقیق ترین مشخصاتی را که در یک لپ تاپ کاربردی دیده ایم ارائه دهد که تقریباً برای هر کاربردی مناسب و قدرت کافی برای انجام کارهای سنگین تر را نیز داشته باشد. از ویژگی های آن می توان به یک پردازنده چهار هسته ای نسل یازدهم اینتل Core i7-1165G7 با گرافیک Iris Xe و رم 8 یا 16 گیگابایتی که به انتخاب شما بستگی دارد، اشاره کرد.

Acer Swift 3 (2021) دارای 512 گیگابایت حافظه SSD با قابلیت ارتقاء آن به 1 ترابایت ، پورت‌هایی که شامل HDMI 2.0، Thunderbolt 4/USB-C، USB-C، و USB-A می باشد و علاوه برآن از نقطه اتصال همراه Wi-Fi 6 پشتیبانی می کند.

  • HP Spectre x360 14

            بهترین لپ تاپ 14 اینچ 2 در 1

HpX360

 معایب مزیت 
 برای متعادل کردن عملکرد و صدای فن نیاز به مدیریت دارد  صفحه نمایش OLED تماشایی 3:2
   در حالت عملکرد بسیار سریع است
   با توجه به صفحه نمایش، عمر باتری بسیار مناسب است
   صفحه کلید و تاچ پد عالی
   ظاهر زیبا و مدرن

 

چرا باید این را بخرید: این بهترین لپ‌تاپ 2 در 1 قابل تبدیل است که می‌توانید بخرید و یکی از بهترین لپ ‌تاپ‌هاست.

برای چه کسانی مناسب است: هرکسی که لپ تاپ یا 2 در 1 قابل تبدیل با صفحه نمایش OLED 3:2 همراه با طراحی فوق العاده می خواهد.

چرا ما HP Spectre x360 14 را انتخاب کردیم:

ما طرفداران بزرگ خطوط Spectre 360، لپ‌تاپ‌های جمع و جور و همه‌کاره‌ای هستیم که قدرت زیادی برای رسیدگی به موقعیت‌های تجاری سخت‌تر دارند. این ویژگی 2 در 1 همراه با وزن مناسب امکان حمل و نقل به هر مکانی را امکان پذیر می کند. به علاوه، خصوصیات امنیتی قابل اعتماد HP به ایمن نگه داشتن اطلاعات شما کمک می کند. گزینه های پیکربندی عالی همچنین به شما امکان می دهد این لپ تاپ را دقیقاً در جایی که به آن نیاز دارید بر اساس نیازهای نرم افزاری موجود استفاده نمایید.

در داخل، این نسخه 14 اینچی با نسبت تصویر 3:2 از Spectre 360 ، یک پردازنده نسل یازدهم و چهار هسته ای Intel Core i5-1135G7، 256 گیگابایت حافظه SSD (در صورت لزوم تا 2 ترابایت قابل ارتقا) و 16 گیگابایت رم وجو دارد. (اگر در حال پیکربندی یک لپ تاپ قوی تری هستید، تا 32 گیگابایت نیز قابل ارتقا می باشد). علاوه بر آن تعداد دو درگاه Thunderbolt 4/USB-C با پشتیبانی از USB4 می باشد که برای ارتقاء اتصالات آینده شما به همراه DisplayPort 1.4 و HDMI 2.0 آماده هستند. هیجان انگیز ترین ویژگی آن نمایشگر OLED 3K می باشد که نمی توانید به راحتی از آن بگذرید.


چاپ