ویژگی های تراشه جدید M2 شرکت اپل

خط مک های مک M1 اپل با آخرین تراشه های M1 Pro و M1 Max که استانداردهای جدیدی را در عملکرد و کارایی تعیین می کنند، موفقیت بزرگی را برای این شرکت به اثبات رسانده است. این شرکت علاوه بر آن تراشه M1 Ultra را معرفی کرده است که قدرت دو تراشه M1 Max را در یک تراشه ترکیب می کند. اپل به همین جا متوقف نشد، اما شایعات جدید حاکی از آن است که نسل دوم تراشه‌ها با کد M2 در حال ساخت هستند. برای آشنایی بیشتر با این تراشه تا پایان مطلب با های فن تک همراه شوید.

چه محصولاتی M2 را دریافت می کنند؟

macbook pro 2021 01 768x768

گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد اینکه چه زمانی این تراشه منتشر می‌شود وجود دارد، اما رویداد Apple Peek Performance برخی از شایعات را پایان داده است. احتمالاً تراشه M2 در بهار امسال عرضه نمی‌شود. به جای آن، اپل از تراشه M1 Ultra در مک استودیو رونمایی کرده است. بنابراین، اپل احتمالاً معرفی M2 را برای اواخر سال 2022 موکول می کند. این به این معناست که مک های مک M2 اپل احتمالاً در نیمه دوم سال 2022 عرضه خواهند شد. هر چند باید منتظر چندین گزینه باشید، زیرا تحلیلگران معتقدند اپل در این بازه زمانی چهار مدل M2 را عرضه می کند. به نظر می رسد که این ترکیب مشابه زمانی است که تراشه اصلی M1 با اضافه شدن در مک بوک جدید راه اندازی شد. آنها می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • A refreshed MacBook Air
  • An entry-level 13-inch MacBook Pro
  • A new 24-inch Mac
  • An entry-level Mac Mini

M2 MacBook Pro loses the Touch Bar

 

apple macbook pro 13 inch touch bar review 1 2 2 768x768 1

 

شایعه شده M2 MacBook Pro در حال حاضر خود را در موقعیت عجیبی می بیند. چیز زیادی برای متمایز کردن مک بوک پرو 13 اینچی از مک بوک ایر M1 وجود نداشت و به نظر نمی رسد اپل در آخرین نسخه به این مشکل رسیدگی کند. این به این معناست که مک بوک پرو 13 اینچی M2 در حال حاضر در صف قرار دارد.

با این حال، به معنای اینکه مدل 13 اینچی M2 هیچ نسخه به روز رسانی دریافت نمی کند نیست. انتظار داریم اپل، تاچ بار را حذف کند، که مدت زیادی در راه است. خریداران در عوض دوباره یک ردیف کلید عملکرد اختصاصی دریافت خواهند کرد و اپل در نهایت خود را از شر مشکلات طولانی مدت در میان کاربران مک بوک پرو خلاص خواهد کرد.

کارایی

عملکرد یکی از مهم ترین مواردی است که باید در هنگام بررسی به روز رسانی محصول به آن توجه کرد. در مورد توانایی های M2 چیز زیادی نمی توان گفت، اما چند تحلیلگر قابل اعتماد دو نظریه خود را اعلام کرده اند.

مارک گورمن، تحلیلگر بلومبرگ، انتظار دارد تعداد هسته های CPU در M2 یکسان باشد، اما با هسته های با کارایی بیشتر باشد. تراشه M1 دارای هشت هسته بود که به طور مساوی بین کارایی و کارایی بالا تقسیم شده بودند. M2 احتمالاً دارای هشت هسته نیز خواهد بود، اما بیشتر به انواع با عملکرد بالا (مشابه مک بوک پروهای جدید) متمایل است.

گورمن همچنین معتقد است که هسته های گرافیکی بیشتری وجود خواهد داشت. M1 با هفت یا هشت هسته پردازشگر گرافیکی عرضه شد، اما M2 طبق گزارش‌ها دارای 9 یا 10 هسته خواهد بود. این برای سازندگان علاقه‌مندی که کمی قدرت گرافیکی بیشتری می‌خواهند اما نمی‌خواهند یا نمی‌توانند MacBook Proهای قوی‌تر را بخرند، عالی است.

انتشار تراشه M1 Ultra همچنین می تواند نکاتی در مورد عملکرد M2 به ما بدهد. M1 Ultra قدرت دو تراشه M1 Max را با هم ترکیب می کند و جهش عملکردی عظیمی را ارائه می دهد. اگر نسل تراشه‌های M2 Pro، Max و Ultra آینده از M1 پیروی کنند، ما به یک نیروگاه واقعی یک تراشه دست خواهیم یافت.

قیمت و تاریخ عرضه

در حالی که برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر عرضه M2 Mac در اوایل سال جاری وجود داشت، رویداد Apple Peek Performance هیچ اشاره‌ای به تراشه M2 نکرد. به این ترتیب، احتمال عرضه آنها در نیمه دوم سال 2022 بیشتر خواهد بود. اپل احتمالاً آنها را در یک رویداد خاص اعلام می‌کند، شبیه به نحوه راه‌اندازی سری M1.

در مورد قیمت گذاری، اپل تمام تلاش خود را می کند تا محصولات خود را متمایز کند و هزینه ها را کاهش دهد. در حال حاضر، می توان فرض کرد که قیمت ها مطابق با قیمت های M1 باشد. مک بوک ایر، همراه با تازه سازی رنگارنگ، احتمالاً از 999 دلار شروع خواهد شد. مک بوک پرو 13 اینچی M2 احتمالا با قیمت 1299 دلار و مدل ابتدایی M2 Mac Mini احتمالا از 899 دلار شروع می شود.


چاپ