رونمایی سونی از کنسول بازی PS5 Pro در آینده نزدیک!

سونی قرار است گیمرها را به زودی با عرضه یک محصول جدید سوپرایز کند.

کنسول بازی پلی استیشن 5 پرو

سونی می خواهد کنسول پلی استیسن 5 پرو یا به اختصار PS5 Pro را در بهار امسال روانه بازار کند. به احتمال زیاد نسخه پرو از نظر عملکرد و گرافیک بازی نسبت به نسخه اصلی ارتقاء زیادی پیدا خواهد کرد.  فقط یک ماه از ورود کنسول بازی پلی استیشن 5 اسلیم نگذشته است که همه جا صحبت از کنسول قدرتمند پلی استیشن 5 پرو می شود. کنسول بعدی به پردازنده گرافیکی قدرتمندتر با قابلیت‌های ردیابی اشعه سه برابر سریع‌تر از PS5 پایه مجهزاست. بنابراین باید عملکرد بهتری نسبت به مدل قبلی داشته باشد.

مجله Insider Gaming به تازگی مشخصات کنسول بعدی سونی را که در کانال یوتیوب Moore's Law is Dead فاش شده بود، تایید کرد. نام کنسول در تصاویر فاش شده با اسم رمز Trinity آورده شد که به احتمال زیاد از پورتال اصلی توسعه دهنده پلی‌استیشن گرفته شده است. مشخصات فنی نسخه پرو عبارتند از:


رندرینگ 45 درصد سریعتر از PS5 : این ویژگی به شما امکان می‌دهد بازی‌ها را با سرعت و وضوح بیشتر تجربه کنید. به طور مثال، بازی‌هایی که قبلاً با سرعت 30 فریم در ثانیه اجرا می‌شدند، اکنون می‌توانند با سرعت 45 فریم در ثانیه یا بیشتر اجرا شوند.
• ردیابی اشعه 2-3 برابر (در برخی موارد 4 برابر): این ویژگی باعث می‌شود که نور و سایه‌ها در بازی‌ها واقعی‌تر به نظر برسند. به طور مثال، می‌توانید سایه‌های اشیاء را در محیط‌های مختلف به طور دقیق‌تر ببینید.
• قدرت پردازش 33.5 ترافلاپس : این عدد نشان دهنده قدرت پردازش گرافیکی PS5 Pro است. هرچه این عدد بیشتر باشد، کنسول می‌تواند بازی‌ها را با کیفیت و وضوح بیشتری اجرا کند.
• راه حل ارتقاء مقیاس/ضد اسکیل PSSR : این فناوری به کنسول PS5 Pro اجازه می‌دهد تا بازی‌ها را با وضوح 8K اجرا کند، حتی اگر بازی برای این وضوح طراحی نشده باشد.
• پشتیبانی از وضوح تصویر حداکثر تا 8K :PS5 Pro می‌تواند بازی‌ها را با وضوح 8K اجرا کند. این وضوح چهار برابر وضوح 4K است و تصاویر بسیار واضح و با جزئیاتی را ارائه می‌دهد.
• مجهز به قابلیت هوش مصنوعی:PS5 Pro از هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد بازی‌ها و ارائه تجربه‌ای بهتر به کاربر استفاده می‌کند.
• پشتیبانی از 300 TOPS محاسبات 8 بیتی / 67 TFLOPS ممیز شناور 16 بیتی: این اعداد نشان دهنده قدرت پردازشی PS5 Pro هستند. این کنسول می‌تواند محاسبات پیچیده را به سرعت انجام دهد و بازی‌ها را با کیفیت و وضوح بالا اجرا کند.

به اعتقاد کارشناسان صنعت بازی؛ سونی قصد دارد نسخه تعطیلات PS5 Pro را عرضه کند تا به احتمال زیاد از فرصت فروش ویژه این فصل استفاده کند.


چاپ