هکرها با بدافزار بازیکنان Call of Duty را هدف قرار می‌دهند!

هکرها یک بدافزار مخرب را در گروه های بازی آنلاین Call of Duty منتشر کردند.

بازی call of duty

طبق گزارش تک کراچ؛ هکرها دستگاه های بازیکنان Call of Duty را به یک کرم رایانه ای آلوده کرده اند که به صورت خودکار در گروه های مختلف تکثیر می شود. این ماجرا ابتدا توسط یک بازیکن Call of Duty: Modern Warfare2 در انجمن Steam گزارش شد. طبق گزارش این کاربر، هکرها از طریق گروه های هک شده به دستگاه های قربانی حمله می کنند. تنها راه جلوگیری از حملات آنها استفاده از یک آنتی ویروس قوی است. نام این کرم رایانه ای در فهرست پایگاه داده وب سایت معروف VirusTotal موجود است. VirusTotal یک ابزار رایگان است که فایل ها و URL های مشکوک را از لحاظ وجود ویروس ها، کرم ها، تروجان ها و انواع نرم افزارهای مخرب اسکن می کند.

طبق محتوای متنی که در کدهای این بدافزار گنجانده شده است، این بدافزار شباهت زیادی به کرم های رایانه ای دارد. یکی از فعالین صنعت بازی که خواست نامش فاش نشود، این خبر را تایید کرد. علاوه بر این نیل وود، سخنگوی اکتیویژن نیز در حساب توییتر شرکت به صورت غیر مستقیم این خبر را تایید کرد. در این توییت آمده است:" ما در حال بررسی گزارش های انجمن Steam هستیم."

هنوز هدف این هکرها از انتشار این بدافزار مشخص نیست. این کرم کامپیوتری به نظر می رسد از طریق گروه های آنلاین بازیکنان را آلوده می کند. بنابراین، احتمالا یک یا چند باگ امنیتی در بازی قدیمی Call of Duty وجود دارد که هکرها موفق به شناسایی آن شدند و از آن ها برای اجرای کدهای مخرب خود بر روی رایانه بازیکنان استفاده می کنند.
بازی Call of Duty: Modern Warfare2 توسط شرکت Activision یکی از بزرگترین کمپانی های سازنده بازی در سال 2009 منتشر شد. طبق آمارهای رسمی تعداد بازیکنانی که به صورت آنلاین این بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهند به حدود 600 نفر می رسد.


چاپ