رونمایی انویدیا از سرویس جدید بازی ACE در کمپوتکس2023!

انویدیا در رویداد کمپوتکس 2023 از یک سرویس جدید بازی با نام ACE رونمایی کرد.

NVIDIA ACE سرویس

سرویس بازی NVIDIA ACE (Avatar Cloud Engine) یک سرویس مبتنی بر هوش مصنوعی است که با استفاده از تعاملات ربان طبیعی می تواند به شخصیت های بازی (NPC) جان ببخشد. سازندگان و توسعه دهندگان بازی می توانند از سرویس ACE برای پیاده سازی مدل های هوش مصنوعی گفتاری و انیمیشن های سفارشی شده برای بازی و نرم افزار استفاده کنند.

سرویس ACE سه قابلیت NVIDIA را در اختیار کاربران قرار می دهد. قابلیت اول: Nvidia NeMoکه از تولید پاسخ های غیرقابل اعتماد و خارج از بحث در NPC ها جلوگیری می کند. قابلیت دوم: Nvidia Riva که کار پردازش صدا و تبدیل آن به متن را انجام می دهد. قابلیت سوم: Omniverse Audio2Face که به بازیکنان اجازه می دهد حالت چهره را با حرف های خود مطابقت دهند.

یکی از اولین دموهایی که از ACE استفاده کرد، Kairos بود. KAIROS یک پلت فرم معماری باز مبتنی بر نرم افزار است که از پردازش CPU و GPU برای بهبود قابل توجه عملکرد پخش در بازی استفاده می کند.

مدیر عامل انویدیا، یک ویدئویی از گفتگوی یک کاربر با یک شخصیت فرعی بازی به نام جین (NPC) منتشر کرد. در این ویدئو کاربر از طریق صدا با جین که صاحب یک رستوران است به گفتگو می پردازد و جین براساس هوش مصنوعی مولد پاسخ های دقیقی را مطابق با داستان و شخصیت خود به کاربر ارائه می دهد. این نسخه ی نمایشی هم اکنون در نسخه Unreal Engine5 با استفاده از آخرین قابلیت های ray-tracing و NVIDIA DLSS رندر شده است.

هوش مصنوعی مولد این پتانسیل را دارد که تعاملی را که بازیکنان می توانند با شخصیت های بازی داشته باشند متحول کند و کاربران را مدت بیشتری در بازی نگه دارد. جان اسپیتزر، معاون توسعه‌دهنده و فناوری عملکرد در NVIDIA گفت:« ما با استفاده از تخصصی که در زمینه هوش مصنوعی داریم و چندین دهه تجربه کار با توسعه‌دهندگان بازی، توانستیم در زمینه ساخت بازی‌های مبتنی بر Ai پیشرو باشیم.»


چاپ