مایکروسافت در نمایشگاه E3 2023 شرکت نمی کند!

شرکت مایکروسافت قصد ندارد امسال در نمایشگاه بازی های رایانه ای E3 2023 شرکت کند. عدم حضور این شرکت می تواند ضربه سنگینی به نمایشگاه وارد کند.

 رویداد  E3 2023

براساس گزارش اینگجت؛ نیتیدو شرکت ژاپنی سازنده بازی های رایانه ای نیز به تازگی اعلام کرد در این رویداد حضور نخواهد داشت. نمایشگاه E3 اولین باری است که بعد از دوران همه گیری کرونا برپا می شود. سازنده ایکس باکس روز جمعه اعلام کرد:" مراسم شوکیس ایکس باکس خود را در روز (۱۱ ژوئن) به صورت استریم در رویداد E3 2023 پخش خواهد کرد اما، در سالن نمایش حضور نخواهد داشت".

سوالات در مورد حضور مایکروسافت در E3 2023 از ابتدای فوریه شروع شد. هنگامی که IGN در خبری اعلام کرده بود که Microsoft به همراه شرکت های سونی و نینتندو در نمایشگاه امسال شرکت نخواهند کرد. این شرکت در پاسخ به علت عدم حضور خود گفت که رویداد 11 ژوئن همزمان با نمایشگاه اختصاصی Starfield برگزار می شود اما، با این وجود احتمال حضور این شرکت به طور کامل منتفی نشده بود. تصمیم جدید مایکروسافت برای عدم حضور در E3 پس از اعلام عدم حضور نینتندو در ماه گذشته، گرفته شد. حضور سونی هم در E3 2023 هنوز مشخص نیست.


غیبت حتی یک سازنده کنسول بازی در نمایشگاه E3 می تواند ضربه سنگینی به اتحادیه سازندگان نرم افزارهای سرگرمی وارد کند. این نمایشگاه از سال 2019، زمانی که ESA به صورت اتفاقی اطلاعات تماس بیش از 2000 روزنامه نگار، تحلیلگر و تولید کننده محتوا را فاش کرده بود، از جذابیت افتاد. همه گیری کرونا و ظهور رویدادهای مشابه مانند Summer Game Fest اجازه نداد E3 بتواند دوباره به جایگاه قبلی خود برگردد.


چاپ