کانسپت پلی استیشن6/ PS6منتشر شد

تعدادی از طراحان صنعتی کانسپ جدیدی از دستگاه پلی استیشن6/ PS6 شرکت سونی منتشر کردند.

ps6/پلی استیشن
یک طراح صنعتی به نام Junwoo Kin و همکارانش در شرکت LfiD توانستند یک مفهوم جالبی از PlayStation 6 ارائه کنند. اما، لزوما به این معنی نیست که دستگاه آینده سونی همین شکلی خواهد بود.

شرکت سونی معمولاً هر 6 تا 7 سال یکبار پلی‌استیشن را به‌روزرسانی می‌کند. به عنوان نمونه، این شرکت PS4 را در سال 2013 و PS5 را در سال 2020 عرضه کرد. بنابراین، اولین چیزی که به ذهن ما می رسد این است که PS6 احتمال دارد تا سال 2026 وارد بازار شود. اما علاقه مندان به بازی های رایانه ای دوست دارند پلی‌استیشن 6 چه ویژگی هایی داشته باشد؟ دارای امکاناتی مانند پشتیبانی داخلی بلوتوث صوتی، شارژ بی‌سیم برای کنترلر/هدست و احتمالاً یک کابل ویدئو/تغذیه ترکیبی.

ps6

در گذشته، عرضه یک پلتفرم جدید هفت تا 10 سال طول می کشید. اما، با توجه به توسعه و تکامل بسیار سریع فناوری، این چرخه به شش تا هفت سال رسید. ماسایاسو، معاون سابق سرگرمی های تعاملی شرکت سونی گفت: « ما نمی‌توانیم با سرعت پیشرفت فناوری پیش برویم اما تا آن جا که به PS5 مربوط می شود باید بتوانیم سخت افزارهای خود را تا آن جا که می شود طبق این فناوری ها تغییر دهیم.»

طراحی نمای بالایی شبیه به یک قایق است که جلوه فوق العاده ای به آن می بخشد. جلو و عقب دستگاه مانند یک مک بوک ایر براق به نظر می رسد. این بخش به شما نشان می‌دهند که هوا از کجا وارد یا خارج می‌شود. شباهت‌های زیادی با PS5 در بخش پنل‌های سمت چپ و راست و رنگ (مخصوصاً نور آبی) دارد. درست مانند PS5، پنل‌ها دریچه‌هایی را برای ورود و خروج هوا فراهم می‌کنند که به خنک نگه داشتن کنسول کمک می‌کند. چراغ‌های LED پنهان در پنل‌ها، بخش داخلی را روشن می کند. طراحان این کانسپت پیشنهاد می کنند شرکت سازنده بهتر است یک برنامه تحت موبایل را به عنوان یک ویژگی اختیاری همراه با دستگاه ارائه دهد تا کاربران به ویژه گیمرها بتوانند نور پردازی دستگاه را تغییر دهند.


از دیگر قسمت های جالب طراحی، می توان به قرار گرفتن نماد در لبه های کنسول اشاره کرد. این جزئیات سرگرم کننده می تواند دستگاه را از حالت سخت افزار جدی و ترسناک خارج کند.

قسمت پشتی پلی استیشن، پورت ها را در خود جای داده است. تنها فرقی که نسبت به مدل قبلی دارد این است که هیچ یک از درگاه های قدیمی مانند ورودی های HDMI و اترنت را ندارد. اما در عوض، PS6 دارای 3 پورت از نوع USB-C Thunderbolt 4 است که از برق، داده و ویدئو با پهنای باند 40 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند. اگر می‌خواهید PS6 را به نمایشگرها و پروژکتورهای قدیمی یا به اینترنت وصل کنید، باید از دانگل‌های چند پورت Satechi استفاده کنید.


چاپ