FTC پیشنهاد عرضه 10 ساله بازی Call of Duty را رد کرد

مایکروسافت اعلام کرده است که از FTC درخواست مجوز ارائه بازی های Call of Duty به شرکت هایی مانند سونی را داده است.

مایکروسافت

مایکروسافت اعلام کرده است که از FTC درخواست مجوز ارائه بازی های Call of Duty به شرکت هایی مانند سونی را داده است.

 به نقل از خبرگزاری رویترز؛ برد اسمیت، رئیس مایکروسافت (MSFT.O) روز سه‌شنبه گفت که این شرکت به کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده پیشنهاد داده است که یک قرارداد قانونی با هم امضا کنند تا بازی‌های Call of Duty را به رقبای خود از جمله سونی (6758) ارائه کند.

اسمیت گفت، این پیشنهاد درست قبل از شکایت FTC از مایکروسافت بابت لغو قرارداد خرید 69 میلیارد دلاری شرکت سازنده بازی های ویدیویی Activision Blizzard Inc (ATVI.O) ارائه شده بود.

شرکت سونی، سازنده کنسول پلی‌استیشن این قرار داد خرید را مورد انتقاد شدید قرار داد. سونی معتقد است که، شرکت مایکروسافت بازار ایکس باکس های بازی هایی نظیر Call of Duty را با این معامله به انحصار خود در خواهد آورد. بعد از خرید نیز، فقط آن را برای دستگاه های خود ارائه خواهد داد. مایکروسافت این نگرانی‌ها را رد کرده و گفته است که مسدود کردن کاربران دستگاه‌های رقیب کار منطقی نیست.

اسمیت که در جلسه سالانه سهامداران مایکروسافت سخنرانی کرد، گفت: " به نظر من FTC زمان بیشتری را برای بررسی این پیشنهاد قبل از شکایت صرف نکرده است."

FTC از هرگونه اظهار نظر در مورد اظهارات اسمیت خودداری کرد اما، به طور کلی گفت که از هر پیشنهادی استقبال می کند. مایکروسافت پیشنهاد یک قرارداد 10 ساله برای عرضه بازی های Call of Duty به پلتفرم‌های نینتندو (7974.T) داد. البته، این شرکت مشابه همین پیشنهاد را به سونی هم ارائه داد. شکایت FTC مانعی در مقابل برنامه های غول فناوری جهت انتشار سریع مجموعه بازی های محبوب خود و رسیدن به رقبای بزرگتر ایجاد می کند.

این قرارداد در خارج از ایالات متحده نیز مورد بررسی قرار گرفته است. اتحادیه اروپا در ماه نوامبر تحقیقات گسترده ای را در این زمینه آغاز کرد. ناظر رقابت اتحادیه اروپا اعلام کرد که تا 23 مارس 2023 تصمیم نهایی خود را در خصوص پذیرش یا رد این پیشنهاد اعلام می کند. کمیسیون تجارت بریتانیا نیز در ماه سپتامبر اعلام کرد که تحقیقات گسترده ای را در این زمینه آغاز می کند.


چاپ