شرکت یوبی سافت با افزایش سهام Tencent موافقت کرد

ایو گیلموت مدیر عامل شرکت یوبی سافت (UBIP.PA)، به عنوان بزرگ ترین سازنده بازی های ویدیویی فرانسه، روز پنج شنبه پس از افزایش سهام شرکت Tencent چین (0700.HK) در این شرکت گفت، مسیر سرمایه گذاری همچنان برای شرکای دیگر باز است.

ubisoft
گیلموت، پس از یک روز سخت برای سهام Ubisoft پس از اعلام خرید سهام شرکت توسط گروه Tencent و افزایش سهام گروه چینی به 11% گفت ارزش سهام شرکت او به میزان 17 درصد سقوط کرده است. ارزش این معامله برای شرکت سازنده بازی «Assassin's Creed» حدود 10 میلیارد دلار است.

طبق گزارش های فن تک، مدیر عامل یوبی سافت به همراه چهار برادرش این شرکت را در سال 1986 میلادی تأسیس کرده بودند، او گفت: «سیاست ما در مدیریت شرکت حفظ خواهد شد و در عین حال با هر شرکت خارجی که بخواهیم می توانیم همکاری داشته باشیم.» او در ادامه افزود: «این یک معامله بزرگ با شرکت Tencent بود. »


تحلیلگران بازار سرمایه معتقدند که قرارداد تنسنت، منجر می شود بزرگترین شرکت بازی سازی جهان از لحاظ درآمد، با افت شدیدی رو به رو شود. البته Guillemots هنوز سهام اقلیت گروه را حفظ کرده است. علاوه بر این، برادران او موفق شدند از سرمایه گذاری شرکت غول رسانه ای Vivendi (VIV.PA) تحت رهبری سرمایه دار فرانسوی، وینسنت بولور جلوگیری کنند.

شرکت Gameloft سازنده بازی های ویدیویی کم حجم که میشل گیلمو برادر ایو آن را رهبری می کرد، شش سال پیش توسط همین رسانه Vivendi بلعیده شد.

پسران کشاورزی از شهر کوچک بریتانی در غرب فرانسه، قول داده اند از استقلال این شرکت محافظت کنند، ایو گیمو 62 ساله، روز پنجشنبه بر آن تاکید ویژه کرد و گفت: اولین هدف ما این است که اختیار سرنوشت خود را داشته باشیم.

پیشرفت های قابل توجه
چشم انداز شرکت با توجه به نتایج ضعیف مالی و ادعاهای آزار جنسی کارکنان در شرایط خطرناکی قرار گرفته بود، که منجر به تجدید نظر در نحوه مدیریت شرکت و تعهد برای تغییر فرهنگ شرکتی گردید که توسط تعدادی از کارمندان سابق به جنسیت گرایی متهم شده بود.
Guillemot گفت: «بله، ما اعتراف می کنیم که راه درستی را نرفتیم ولی، ما در این مسیر چیزهای زیادی آموختیم و با برنامه‌های عملی که توسط مدیران شرکت رهبری می‌شوند، به پیشرفت های زیادی رسیدیم.»

یوبی سافت در سال‌های مالی 2020و2021 حدود 200 میلیون یورو درآمد نقدی خود را از دست داد و در سال قبل 169 میلیون جریان نقدی عملیاتی جدید ایجاد شد.

به گفته Guillemot، شرکت قصد دارد سه بازی "Assassin's Creed"، "Far Cry" و "Tom Clancy's Rainbow Six" را بر روی تمام پلتفرم های دیجیتال اجرا کند. او گفت ما می خواهیم این سه برند را در مدت پنج سال به درآمد سالانه 2 میلیارد یورویی برسانیم. "Assassin's Creed" که نسخه بعدی بازی "Mirage" می باشد را در سال 2023 منتشر می کند. یوبی سافت همچنین با پلتفرم پخش جریانی مانند Netflix (NFLX.O) برای توسعه این سه بازی تحت موبایل، قرار داد همکاری منعقد کرده است.


چاپ