Roblox تبلیغات سه بعدی را در سال آینده راه اندازی می کند

طبق گزارش های فن تک، شرکت بازی آنلاین Roblox Corp (RBLX.N) روز جمعه اعلام کرد که در تلاش است تا درآمد خود را تنها به بازی محدود نکند، به همین دلیل این شرکت قصد دارد سال آینده تبلیغات سه بعدی را در پلتفرم خود راه اندازی کند.

roblox بازی

Roblox در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود گفت که تا پایان سال جاری، تبلیغات را با کمک توسعه دهندگان و تعداد انگشت شماری از تبلیغ کنندگان مورد آزمایش قرار می دهد.

Roblox گفت: تبلیغات سه بعدی که بیشتر به عنوان "immersive ads"شناخته می شود، فقط مخاطبان 13 سال و بالاتر را شامل خواهد شد.
با این حال، این خبردر زمانی منتشر می شود که وضعیت غول هایی مانند Snap Inc (SNAP.N) و Meta Platforms (META.O) مالک فیس بوک در صنعت تبلیغات به شدت بحرانی است.


Roblox مستقر در کالیفرنیا، که به خاطر بازی‌های «Jailbreak» و «MeepCity» معروف است، پس از بازگشایی مدارس بعد از دوران همه گیری کرونا و افزایش تورم، سطح درآمد آن به شدت کاهش پیدا کرد.

Roblox برای مبارزه با کاهش تقاضا، فضای مجازی «metaverse» را در این پلتفرم دو برابر کرده است، فضای مجازی که در آن بازیکنان می‌توانند کارهای مختلفی انجام دهند، از معاشرت و گپ زدن گرفته تا خرید و شرکت در کنسرت‌ها.

این شرکت در حال حاضر، بیشتر درآمد خود را از ارز مجازی خود «Robux» به دست می‌آورد که از آن بچه‌ها برای ارتقای آواتار بازیکنان یا خرید آیتم‌های بازی مانند لوازم جانبی یا حیوانات خانگی استفاده می‌کنند.


چاپ