ورود رمزارزها به بزرگترین پلتفرم بازی موبایل هند MPL

منابع آگاه گفتند که بزرگترین پلتفرم بازی موبایل هند MPLیا (Premier League Mobile) در حال مذاکره برای جذب سرمایه از تعدادی سرمایه گذاران خارجی از جمله صرافی رمزنگاری FTX است، زیرا این استارتاپ، بازی های موبایلی خود را برای فشاری که توسط web3 (اینترنت غیر متمرکز) وارد خواهد شد،آماده می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

mpl3

یک سرمایه گذاری جدید باعث ایجاد تغییر قابل توجهی در چشم انداز آینده استارت آپ مستقر در بنگالورو می شود، زیرا این شرکت خود را برای امکانات بیشتر در یک گروه جدید آماده می کند.

MPL  بیش از60 بازی موبایلی در زمینه ورزش، بازی و فانتزی طراحی و اجرا می کند. منابع نزدیک گفتند که در هفته ‌های اخیر، به برخی سرمایه ‌گذاران جدید اطلاع داده است که قصد دارد بازی ‌های مبتنی بر play-to-earوNFT (به بازی‌هایی می گویند که به کمک فناوری های رمز ارز محلی و بلاک چین امکان کسب درآمد را به کاربران خود می دهند.) را در اواخر امسال راه ‌اندازی کند. 

یکی از منابع گفت MPL دو گروه Sequoia Capital India وRTP Global  را مهم ترین حامیان فعلی خود به حساب می ‌آورد، اما به دنبال جذب سرمایه سرمایه گذاران جدید برای توسعه بازی های سری E با ارزش 2.5 میلیارد دلار می باشد.

کارشناسان هشدار دادند که شرایط سرمایه گذاری ممکن است تغییر کند. سخنگوی MPL در بیانیه ای گفت:" به عنوان سیاست شرکت، ما در مورد گمانه زنی ها اظهار نظر نمی کنیم."

MPL بیش از 5 میلیون کاربر فعال دارد که ماهانه از طریق بازی های خود درآمد زیادی کسب می کند.در گزارش ماهانه این شرکت آمده که میانگین درآمد ماهانه آن برای هر کاربر حدود 5 دلار است.

در این ارائه،MPL گفت که در حال ساخت پلتفرمی به نام " توزیع بازی فردا" است، جایی که بیش از 500 میلیون تورنمنت در هرماه برگزار خواهد شد.

تعداد انگشت شماری از استارت آپ های تاسیس شده در هند شروع به جست و جوی فرصت ها در فضای Web3 (اینترنت نسل سوم) کرده اند. در خبری که از سوی خبرگزاری‌ها منتشر شده بود،Dream11  رقیب اصلیMPL  در هند، به دنبال سرمایه گذاری100 میلیون دلاری دراستارتاپNFT Rario  است. استارت ‌آپ کریکت NFT FanCraze که اخیراً در یک دوره مالی توسطInsight Partners (صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر) ارزشی معادل 500 میلیون دلار داشت، قصد دارد در حوزه بازی نیز حضور بیشتری پیدا کند.

Glance، یکی از زیرمجموعه ‌های گروه InMobi که توسط Google و Jio Platforms پشتیبانی می‌شود، ماه گذشته پلتفرم بازی Gambit را خریداری کرد تا نمایش ‌های آنلاین بازی و اهداف مبتنی برNFT  خود را به کاربران خود معرفی کند.

سرمایه ‌گذاری آتی به ارزش 32 میلیارد دلار رمز ارزها در MPL رسماً نشان ‌دهنده ورود FTX به اکوسیستم استارت ‌آپ هند است، جایی که تا کنون عمدتاً از طریق مشارکت و حمایت های مالی اداره شده بود.

در مقابل، Coinbase رقیب FTX، تاکنون حدود 150میلیون دلار در شرکت‌های هندی سرمایه ‌گذاری کرده است، از جمله دو صرافی برتر رمزنگاری محلی، CoinSwitch Kuber و CoinDCX که دو صرافی کریپتو هندی هستند که با WazirX که متعلق به Binance می باشد، رقابت می کنند.

شرکت سهامی عام Coinbase روز دوشنبه گفت که قصد دارد کارمندان خود را در هند از 300 نفر به 1000 نفر افزایش دهد. برایان آرمسترانگ، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی Coinbase در یک پست وبلاگی نوشت: "ما هیجان زده هستیم که از استعداد نرم افزار پویا هند برای ساخت محصولات خود بهره ببریم و به سرمایه گذاری هنگفت در مرکز هند خود ادامه خواهیم داد."


چاپ