توسعه بازی های رایانه ای Nexon در سطح جهانی

خالق ژاپنی یکی از طولانی ترین بازی های آنلاین، که محبوب ترین بازی ویدیویی آن، نزدیک به یک میلیارد کاربر ثبت نام شده را به خود جذب کرده است، برای انتشار در سطح جهانی آماده می شود. برای اطلاعات بیشتر از تصمیم جدید شرکت نکسون تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

nexon

شرکت Nexon که در خارج از قاره آسیا کمتر شناخته شده است؛ بر اساس ارزش بازار سرمایه، یکی از 10 شرکت بزرگ بازی های ویدیویی جهان است. ارزش 22 میلیارد دلاری سهام آن حتی از Take-Two Interactive، شرکتی که پشت "Grand Theft Auto" یا Roblox قرار دارد، بیشتر است.


نکسون، سال گذشته استودیو Embark مستقر در استکهلم را خریداری کرد، که موسس آن توسعه بازی محبوب "Battlefield" را رهبری کرد. علاوه بر آن، این شرکت در سال 2022، 400 میلیون دلار برای سهام اقلیت در شرکت تولید فیلم و تلویزیون AGBO سرمایه‌گذاری کرد. AGBO شرکتی است که، توسط آنتونی و جو روسو، دو خلاقی که فیلم‌های «انتقام‌جویان: پایان بازی» و «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» مارول را کارگردانی کردند، تأسیس شده بود.

اوون ماهونی، مدیر اجرایی نکسون، در مصاحبه ای به خبرگزاری رویترز گفت: «ایده کلی ما این است که، آنچه را که واقعاً در آن خوب هستیم را، با آنچه که واقعاً در آن خوب هستند ترکیب کنیم تا در دنیای مجازی برای همیشه ماندگار بمانیم.»
Nexon از طریق همکاری خود با AGBO در تلاش است، تا راه هایی را برای گسترش بازی های خود به فیلم یا تلویزیون و دنیای مجازی با الهام از فیلم های AGBO کشف کند.

جیسون برگسمن، مدیر عامل AGBO، گفت: «دیدگاه های ما، به خوبی با نکسون همخوانی دارد، ما معتقد هستیم که مخاطبان به میزان غوطه وری واقعی در بازی های آنلاین بیشتر اهمیت می‌دهند.»

این دو شرکت در حال مذاکره اولیه برای اقتباس از فرنچایزهای Nexon مانند "MapleStory" و "Dungeon and Fighter" هستند که دارای فرهنگ غنی و طرفداران پرشور هستند. یک منبع آگاه هشدار داده که این گفتگوها هنوز در مراحل مقدماتی است.
آنها علاوه بر این، درباره ساخت یک بازی آنلاین با الهام از فیلم «نبرد سیارات» و تبدیل یک نمایش انیمیشن ژاپنی متعلق به دهه 1970 که AGBO در حال توسعه آن به عنوان یک فیلم بلند است، در حال گفت و گو هستند.


ماهونی امیدوار است از تجربه Nexon دربخش های اجرای "بازی‌های زنده" و به‌روزرسانی عناوین در حین اجرا استفاده کند تا عناوین مقرون‌به‌صرفه‌ای را با حساسیت غربی، مانند بازی تیراندازی رایگان "ARC Raiders" از استودیو Embark عرضه کند.

بنیانگذار Embark، پاتریک سودرلوند، زمانی رهبری شرکت دایس را بر عهده داشت، شرکتی که امتیاز «Battlefield» را توسعه داد و زمانی که ماهونی رئیس بخش ادغام در آنجا بود، توسط Electronic Arts (EA.O) خریداری شد.
پیشگام دنیای مجازی
Nexon به سختی از جنون حول "متافور" که غول های فناوری مایکروسافت و فیس بوک را در برگرفته است اجتناب کرده است.

ماهونی گفت: "هیچ کس نمی تواند آن را تعریف کند و مهمتر از همه آنها نمی توانند تعریف کنند که چرا اینقدر عالی است. این یک چیز برگر بزرگ است."

Nexon اولین پذیرنده ویژگی هایی بود که در صنعت فعلی رایج هستند، مانند استفاده از ارزهای دیجیتال درون بازی و ارائه مدل کسب و کار رایگان در آن. این ویژگی‌ها در بازی‌هایی مانند بازی مسابقه‌ایKartRider» » که تقریباً دو دهه است اجرا می‌شود، به کار گرفته شد.

محبوب ترین فرنچایز آن، بازی مبارزه ای به سبک آرکید "Dungeon and Fighter" توانست از سال 2005 تاکنون بیش از 20 میلیارد دلار درآمد کسب کند. درآمدی که بیشتر از مجموع درآمدهای باکس آفیس مجموعه های فیلم "جنگ ستارگان" یا "هری پاتر" می باشد. اما، یک چالش بزرگ در توسعه Nexon در کشورهای غربی، ارائه بازده بیشتر نسبت به بازی‌های غربی است.

تحلیلگران سیتی گروپ (شرکت آمریکایی ارائه دهنده خدمات مالی و سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه) در ماه مارس نوشتند: «نکسون سابقه چندانی در اجرای بازی های فوتورئالیستی برای گیمرهای هاردکور ندارد.» گیمرهای هاردکور، گیمرهایی هستند که ترجیح می‌دهند وقت و تمرکز خود را، روی تمرین و پیشرفت در بازی صرف کنند.

Nexon هزینه ای که برای توسعه بازی های خود، در نظر گرفته حدود 100 میلیون دلار است.
یکی از اقدامات جالب این شرکت در ساخت بازی این است که، برای متحرک سازی برخی از شخصیت ها از فناوری یادگیری ماشین به جای انسان استفاده می کند.


ماهونی گفت: "من واقعاً برایم مهم نیست که در یکی دو سه ماهه اول چه اتفاقی ممکن است رخ دهد. چیزی که من به آن اهمیت می دهم این است که از سال دوم تا بیستم چه اتفاقی می افتد."


چاپ