توقف فعالیت شرکت Sea’s Shopee در هند

غول بازی سنگاپور Sea، روز دوشنبه اعلام کرد که تجارت الکترونیکی خود به نام Shopee را در هند، ماه‌ها پس از شروع به کار نمایندگان فروش شرکت در این کشور، تعطیل می‌کند. این اعلامیه پس از تصمیم هند برای ممنوعیت عنوان محبوب "Sea Free Fire" در این کشور در ماه گذشته صورت گرفت، اقدامی که منجر به از دست دادن بیش از 15 میلیارد دلار از ارزش بازار Shopee شد. برای کسب اطلاعات بیشتر از این تصمیم تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

sea

Sea Limited یک شرکت فناوری است که دفتر مرکزی آن در سنگاپور قرار دارد. Sea در سال 2009 توسط Forrest Li تأسیس شد و در ابتدا با نام Garena، یک شرکت توسعه و انتشار بازی که با نام Free Fire شناخته می‌شود، تأسیس شد.
یک منبع آگاه به این موضوع گفت که تصمیم تعطیلی TechCrunch Shopee در هند با ممنوعیت Free Fire در هند مرتبط نیست. این شرکت علاوه بر آن، در بیانیه‌ای اصرار داشت که در حال تعطیل کردن تجارت در بازار آسیای جنوبی با توجه به "ابهامات بازار جهانی" است.
در این بیانیه آمده است، با توجه به ابهامات بازار جهانی ما تصمیم گرفتیم فعالیت Shopee India در مراحل اولیه ببندیم. در طول این دوره انتقال، ما بر حمایت از فروشندگان و خریداران محلی همچنین تیم محلی خود تمرکز خواهیم کرد تا فرآیند خرید و فروش را تا حد امکان روان تر کنیم. یکی از سخنگویان به خبرگزاری TechCrunch گفت: ما تلاش می کنیم بر روی ایجاد تأثیرات مثبت روی بهبود زندگی افراد محروم از طریق فناوری تاثیرات مثبت بگذاریم.
در سپتامبر سال گذشته، خبرگزاری TechCrunch خبری را منتشر کرد که بر طبق آن Shopee بی سر و صدا وب سایتی را برای فروشندگان در هند راه اندازی کرده است. این سرویس تجارت الکترونیک شش ساله که به عنوان یک شرکت دیرهنگام در آسیای جنوب شرقی دیده می‌شد، فروشندگان را جذب می‌کرد و به آنها امتیازات سودآوری مانند ارسال رایگان و حق کمیسیون صفر ارائه می‌داد. یک ماه بعد، این شرکت به طور رسمی در هند راه اندازی شد.
راه اندازی Shopee در هند در سال گذشته انتقاد فروشندگان محلی در این کشور را برانگیخت. کنفدراسیون همه معامله‌گران هند (CAIT)، یک گروه لابی از خرده فروشان محلی با نفوذ بسیار زیاد در هند هستند، که با نخست‌وزیر نارندرا مودی تماس گرفته و به او هشدار داده بودند که ورود یک شرکت خارجی به اکوسیستم محلی آسیب می رساند.

Shopee گفت که در روز سه شنبه فعالیت خود را در هند متوقف می کند. این شرکت قصد دارد تمام سفارش‌های ثبت شده را قبل از 29 مارس انجام داده و خدمات پشتیبانی پس از فروش را به آن ها ارائه خواهد کرد.
این حرکت برای صدها نفر از افرادی که Shopee در هند استخدام کرد، تعجب آور بود. آنها اوایل روز دوشنبه در طی یک تماس یک طرفه از این تصمیم مطلع شدند.


چاپ