ایجاد اختلال در نسخه بروز رسانی PS5

به روز رسانی PS5، دستورهای صوتی به برنامه اضافه می‌کند که ممکن است باعث ایجاد اختلال در بازی های آنلاین شود. به‌روزرسانی که در اواخر ماه مارس سال 2022 برای سیستم های پلی‌استیشن عرضه شده، ویژگی‌هایی را به PS4 و PS5 اضافه می‌کند که در آزمایش بتای سیستم در فوریه گذشته نشان داده شده بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزدیات این به روز رسانی تا پایان مطلب با های فن تک همراه شوید.


کاربران می توانند در هر دو کنسول بسته های مهمان ایجاد کنند. PS5 در این به نسخه تغییرات زیادی را در رابط کاربری Game Base و Trophy Cards به وجود آورده است که اولی به سه منو برای دوستان، مهمانی‌ها و پیام‌ها تقسیم می‌شود. بزرگترین تغییری که برای کاربران PS5 ایجاد شده است، توانایی دادن فرمان‌های صوتی در کنسول می باشد که البته فقط برای کاربرانی که حساب‌های ثبت‌شده در ایالات متحده یا بریتانیا دارند در دسترس است. در این نسخه می توانید تنها با گفتن «Hey PlayStation!» به وسیله یک میکروفون متصل به PS5، بازی را شروع کنید.
در پست وبلاگی سونی که جزئیات بیشتر به‌روزرسانی پلی‌استیشن را ارائه می‌دهد، اعلام شده است که سازگاری با نرخ نوسازی متغیر VRRمخفف Variable Refresh Rateدر ماه‌های آینده به PS5 اضافه خواهد شد. حالا VRR چیست و چه کاربردی دارد؟ در ابنجا به زبان ساده با ذکر یک مثال به طور خیلی ملموس برای شما توضیح خواهیم داد.


sony vrr 720x720
صفحه نمایشگر تلویزیون شما در حالت عادی تصاویر را با نرخ تازه سازی ثابت با سرعت 24 تا 60 فریم در ثانیه نشان می دهد اما زمانی که به عنوان نمایشگر کنسول های بازی از آنها استفاده شود شرایط فرق خواهد کرد. به عنوان مثال اگر در بازی که مشغول انجام آن هستید انفجاری رخ داده باشد سرعت فریم ها خیلی سریع تغییر خواهد بود و به میزان 30 فریم در ثانیه و یا حتی کمتر افت خواهد کرد. این کار باعث بروز وقفه در انجام بازی خواهد شد. اینجا VRR وارد عمل شده و تلویزیونی که بتواند این ویژگی را پشنیبانی کند در این شرایط به سرعت رفرش ریت خود را با رفرش ریت بازی مطابقت داده و از بروز وقفه جلوگیری به عمل می آورد.
به گفته سونی، بازی‌های PS5 که قبلاً راه‌اندازی شده‌اند به یک پچ (patch) برای پشتیبانی از VRR نیاز دارند، در حالی که نسخه‌های بعدی این کنسول احتمالا در همان ابتدای راه‌اندازی از VRR پشتیبانی می کنند مانند کنسول های Xbox Series X و Xbox Series S که از زمان عرضه از VRR پشتیبانی می کنند.
در حالی که این تغییرات به نظرهیجان انگیز می رسد، اما در آخرین به روز رسانی برای PS4 و PS5 به خدمات آنلاین پلی استیشن آسیب وارد شده است. در توییتر، کاربران گزارش می‌دهند که اشتراک‌های PS+ آنها تأیید نمی‌شود و آنها را از بخش‌های آنلاین بازی‌ها، از جمله بازی چند نفره Elden Ring، مسدود می‌کند. بر اساس استریم بازی صفحه وضعیت پلی استیشن، PlayStation Now و PlayStation Store همگی تحت تاثیر این مشکلات بروز رسانی قرار گرفته اند.


چاپ