بازنشانی رمز عبور کارمندان یوبی سافت پس از حمله سایبری سال 2022

غول بازی Ubisoft یک حادثه امنیت سایبری که منجر به بازنشانی انبوه رمزهای عبور شرکت شد را تایید کرد، اما از بیان اینکه در این حادثه چه اتفاقی رخ داده خودداری کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر از این اقدام یوبی سافت تا انتهای مطلب با های فن تک همراه شوید.

ubisoft

یوبی‌سافت در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: «هفته گذشته، یوبی‌سافت یک حادثه امنیتی سایبری را تجربه کرد که باعث اختلال موقت در برخی از بازی‌ها، سیستم‌ها و خدمات ما شد. تیم های فناوری اطلاعات ما با کارشناسان خارجی برجسته برای بررسی این موضوع کار می کنند. به عنوان یک اقدام پیشگیرانه، ما یک بازنشانی رمز عبور در سراسر شرکت را آغاز کردیم." در بیانیه آمده است: «علاوه بر آن، می‌توانیم تأیید کنیم که همه بازی‌ها و سرویس‌های ما به‌ طور عادی کار می‌کنند و در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که اطلاعات شخصی بازیکن به عنوان محصول جانبی این حادثه در معرض دید قرار گرفته باشد».
این شرکت بازی‌های ویدیویی که مقر آن در فرانسه است بیشتر به خاطر برندهای Assassin’s Creed و Far Cry شناخته می‌شود. طبق آخرین گزارش درآمد این شرکت در ماه اکتبر، یوبی سافت 117 میلیون بازیکن فعال داشته است.
زمانی که این نگرانی وجود دارد که گذرواژه‌های کاربر یا اعتبار کارمندان در معرض خطر قرار گرفته باشد، برای شرکت‌ها عادی نیست که بازنشانی رمز عبور را آغاز کنند.
از Ubisoft درخواست شد که اطلاعات بیشتری در خصوص ماهیت حادثه امنیت سایبری را منتشر کند، مانند اینکه آیا این یک نقض شبکه است یا خیر؟ یا اگر شرکت ابزاری مانند گزارش‌ها برای شناسایی شواهدی مبنی بر دسترسی نامناسب به داده‌ها یا استخراج داشته باشد اعلام نماید. یکی از سخنگویان Ubisoft گفت که این شرکت "هیچ چیز اضافی برای به اشتراک گذاشتن" در مورد این حادثه ندارد.


چاپ