ویژگی های کنسول بازی Steam Deck

کمپانی Valve در سال 2021 اعلام نمود Steam Desck تا اواخر سال عرضه خواهد شد، اما در نهایت طبق گزارشات مشخص شد تا 25 فوریه(6 اسفند) سال 2022 عرضه این کنسول بازی به بازار به تعویق افتاده است.

در ابتدا های فن تک لازم می داند توضیح کوتاهی در ارتباط با کنسول بازی و تاریخچه آن در اختیار خوانندگان عزیز خود قرار دهد.
به ابزارهای اختصاصی که نمایش بازی های رایانه ای را برو روی نمایشگر های تلویزیون یا مانیتور به تصویر میکشند کنسول بازی میگویند، البته فراموش نکنیم کنسول های بازی خانگی برای نمایش دادن تصویر به یک صفحه نمایشگر نیاز دارند.اگر بخواهیم به تاریخچه کنسول های بازی برگردیم باید گفت، اولین کنسول بازی به صورت تجاری در سال 1950میلادی پا به عرصه فناوری گذاشت. در این میان Steam Deck از پرطرفدارترین بازی های کنسولی به شمار می آید. که اخیرا در بازار گیمرها وارد شده است و به نوعی دریچه ای برای ساخت کنسول دستی به حساب می آید.

123569852436215
های فن تک در این مطلب قصد دارد به بررسی نقاط ضعف و قدرت Steam Deck بپردازد. بنابراین تا پایان مطلب با ما همراه شوید.
شاید در ابتدا تصور شود دیک- Deck یک رقیب برای نینتندو سوییچ محسوب می شود، اما در حقیقت این کنسول جایگزین بازی های لپ تاپی است. اگر جزو گیمرهای کامپیوتری هستید و در فضای بازی های ویدوییSTEAM« یک سکوی توزیع دیجیتال است که برای بازی ویدئویی چندنفره توسط شرکت ولوو توسعه یافته است. این پلتفرم برای توزیع بازی‌های ویدئویی و رسانه‌های مرتبط آنلاین استفاده می‌شود »فعالیت دارید ، قطعا با دردسرهای عجیب و غریب بازی های رایانه ای کنار آمده اید و از دوست داران Steam Deck« یک کنسول بازی دستی است که توسط شرکت ولو توسعه یافته‌است»خواهید شد.
در ارتباط با این کنسول بازی می توان به انعطاف پذیری آن اشاره کرد که همین امر آن را از کنسول های سنتی متمایز کرده است .در اینجا سوال پیش می آید، چرا انعطاف پذیری این دستگاه مطرح شده است؟ چراکه این کنسول می تواند از طریق USB به دستگاه هایی نظیر تلویزیون و مانیتور وصل شود. علاوه بر این از استیم میتوان در حالت دسکتاپ نیز استفاده کرد، بدین معنی که به شما امکان می دهد انواع برنامه های لینوکس یا سیستم عامل های دیگررا نصب نمایید و اینگونه Steam را به یک مینی کامپیوتر تبدیل کنید.(به نظر جذاب می آید چراکه همین ویژگی باعث شده است این کنسول بازی از رقبای خود سبقت بگیرد.)

و اما در ادامه های فن تک به بررسی استیم دیک می پردازیم


ویژگی های Steam Deck :
از جمله مزیت های این دستگاه می توان به بدنه مستحکم آن اشاره کرد، هرچند که دسته های کوچکی دارد اما قادر است بازی های متعددی را مدیریت نماید و با جلوه های بصری جذاب بار اضافی که بر سخت افزار خود تحمیل میکند را کمرنگ نماید. و اما از قابلیت های این کنسول جذاب ، تعلیق آن است به این معنی که هر زمان که کاربر اراده نماید می تواند بازی را متوقف و در تایم دیگری ادامه بازی را انجام دهد. ( مساله ای که بسیار مورد استفاده گیمرها قرار میگرد مخصوصا در شرایط خاص!)
در ارتباط با طراحی STEAM یک مورد ویژه است که ان را از سایر رقبای خود خاص تر می کند و آن استفاده از فن درون کنسول است که در زمان استفاده طولانی مدت دستگاه را خنک نگاه می دارد.
یکی دیگر از ویژگی های مهم این کنسول بازی قابلیت بهینه سازی به صورت خودکار برای بهبود عملکرد دستگاه می باشد،
و اما در نهایت به مساله مهم باتری و طول عمر آن می رسیم، بر خلاف ادعای شرکت سازنده که اعلام نموده است، طول عمر مفید این باتری 2 ساعت می باشد. طبق تجربه گیمرها برای بازی مانند God of Ware، باتری تنها یک ساعت و نیم دوام دارد. و این مورد کمی نا امید کننده به نظر می رسد.

859654875

قیمت 
. طبق گزارشات منتشر شده ،این کنسول در سه رنج قیمتی وارد بازار خواهد شد.
نسخه پایه آن به قیمت 399 دلار با فضای ذخیره سازی 64 گیگ حافظه EMMC و یک کیف همراه برای حمل می باشد. نسخه میانی به قیمت 529 دلاربا فضای ذخیره سازی سازی 256 گیگ حافظه EMMC و یک کیف همراه برای حمل می باشد. نسخه نهایی نیز به قیمت 649 دلار و با فضای ذخیره سازی 512 گیگ حافظه EMMC و یک کیف همراه برای حمل می باشد.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ