اوبر در حال بررسی ابعاد حمله سایبری به این شرکت است

شرکت Uber Technologies Inc (UBER.N) روز پنجشنبه اعلام کرد که پس از انتشار گزارشی مبنی بر نفوذ به شبکه این شرکت، در حال بررسی ابعاد این حمله سایبری است و تا روشن شدن دقیق ماجرا مجبور شد شبکه داخلی خود را مسدود کند.

هکر

طبق گزارش های فن تک و به نقل از نیویورک تایمز، روز پنجشنبه یک هکر برنامه پیام‌رسانی Slack یک کارمند این شرکت را مورد حمله قرار داد و از آن برای ارسال پیامی به سایر کارکنان اوبر استفاده کرد که در آن نوشته شده بود شرکت دچار نقض اطلاعات شده است.
این گزارش اضافه کرد: به نظر می رسد که هکر بعداً توانست به سایر سیستم های داخلی ما نیز دسترسی پیدا کند و یک عکس از آن را در صفحه شبکه داخلی کارمندان پست کند. اوبر در توییتی بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت: «ما با مجریان قانون در تماس هستیم و نسخه های به‌روزرسانی‌ را به زودی منتشر خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش و به نقل از دو کارمند که اجازه مصاحبه با هیچ رسانه ای را نداشتند، بعد از ظهر پنجشنبه پس از دریافت پیام هکر، سیستم Slack خاموش شد.
هکر در متن ایمیلی که برای کارکنان ارسال کرده بود، نوشت: من اعلام می کنم که یک هکر هستم و اوبر دچار حمله سایبری شده است. Aperson که مسئولیت این هک را برعهده گرفت، گفت که یک پیام متنی به یکی از کارمندان Uber ارسال کرده است و ادعا می کند یک متخصص IT است.


در این گزارش هکر آمده است که او موفق شد کارمند را متقاعد کند تا رمز عبوری را که به هکر اجازه می دهد به سیستم های اوبر دسترسی پیدا کند، به او تحویل دهد.
اسلک بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت که این شرکت در حال بررسی ابعاد این حادثه است و هیچ مدرکی که بر آسیب‌پذیری این پلتفرم اشاره کند، وجود ندارد.
Slack (نرم افزار مدیریت پروژه) که متعلق به شرکت Salesforce Inc است، در این بیانیه گفت: " اوبر یک مشتری ارزشمند است و ما اینجا هستیم تا در صورت نیاز به آنها کمک کنیم."

بر اساس این گزارش، به کارمندان Uber دستور داده شد که از Slack استفاده نکنند. سایر سیستم های داخلی نیز از دسترس خارج شدند.


چاپ