مک بوک خود را هر چه سریع تر بروز رسانی کنید!

اپل به‌تازگی یکی دیگر از نسخه های بروزرسانی خود را با نام روز صفر برای سیستم عامل های MacOS Monterey 12.6 و Big Sur 11.7منتشر کرد. این باگ امنیتی حتی آیفون و آیپد را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. برای محافظت از این دستگاه‌ها باید نسبت به بروزرسانی سریع تر نسخه های iOS15.7 و iPadOS15.7 اقدام کنید.

به روز رسانی مک بوک

طبق گزارش های فن تک، این هشتمین باگ معروف به روز صفر در سال جاری است که اپل به روز رسانی آن را منتشر کرد و اگر به همین روند ادامه دهد به زودی شاهد شکستن رکورد تاسف بار سال گذشته با 12 نقص روز صفر خواهیم بود. توضیحات منتشر شده اپل در صفحه وب مرتبط به Update، به باگ شماره CVE-2022-32917 برای MacOS Monterey، MacOS Big Sur، iOS و iPadOS اشاره شده است. نقص دیگری که در MacOS Big Sur، گزارش شده بود CVE-2022-32894نام داشت که خیلی توسط باج افزارها مورد سوء استفاده قرار گرفت.


در هر دو مورد، اپل خاطرنشان می کند که این مشکل با انتشار نسخه Update حل شد. هنگامی که یک برنامه اطلاعات یا کدی را به آدرسی از حافظه می فرستد که قرار نیست به آن دسترسی داشته باشد، این عمل به عنوان یک دسترسی غیر مجاز شناخته می شود.

از آنجایی که این آسیب‌پذیری‌ها قبلاً توسط هکرها مورد استفاده قرار گرفته‌اند، بنابراین بهتر است که در اسرع وقت بروزرسانی را انجام دهید تا از Mac، iPhone و iPad خود در برابر حملات هکرها محافظت کنید.

اپل تنها شرکت فناوری نیست که با باگ های امنیتی مشکل دارد. گوگل رکورد تعداد اکسپلویت های فعال را در سال 2021 شکست و پیش بینی کرد با تهدیدات مداوم در سال 2022 رو به رو خواهد بود.

به روز رسانی مک کار ساده ای است. فقط System Preferences را باز کنید، سپس به بخش Software Update رفته و بر روی آن کلیک کنید. اگر نسخه جدید به‌روزرسانی‌ سیستمی وجود داشت، دکمه Update Now را برای دانلود و نصب آخرین نسخه آن انتخاب کنید.
اگر MacOS را طوری تنظیم کرده‌اید که به‌روزرسانی‌های امنیتی را به‌طور خودکار دانلود و نصب کند، ممکن است از قبل آخرین نسخه را داشته باشید. اگر سؤالی دارید یا به کمک بیشتری نیاز دارید، بخش Help به‌روزرسانی مک خود را بررسی کنید.

برای بررسی این که در حال حاضر کدام نسخه از MacOS بر روی سیستم شما نصب است باید، از منوی Apple گزینه About This Mac را انتخاب کنید. در این قسمت شماره نسخه سیستم عامل شما نزدیک بالای پنجره باز شده ظاهر می شود. اگر MacOS Monterey12.6 یا MacOS Big Sur11.7 را مشاهده کردید، مک شما از آخرین باگ امنیتی روز صفر ایمن خواهد بود. به‌روزرسانی آیفون یا آیپد با استفاده از برنامه تنظیمات به همین راحتی است.


چاپ