هند احتمال جعل کارت های شناسایی Aadhaar را رد کرد

هند روز یکشنبه در اطلاعیه ای از مردم این کشور خواست که از اشتراک گذاری کارت های شناسایی Aadhaar یا شناسنامه های بیومتریک خود با دیگران به دلیل احتمال سوءاستفاده از آن‌ها، خودداری کنند. این خبر به سرعت تیتر اول رسانه های این کشور شد و در میان باعث ایجاد رعب و وحشت گردید. سرانجام دولت در اطلاعیه جدید خود، مجبور شد از موضع قبلی عقب نشینی کرده و هر گونه احتمال جعل این کارت ها را رد کند. برای آگاهی بیشتر از جزئیات این تصمیم، تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

hend biometric
دولت هند که به تازگی اعلام کرده بود که شهروندان این کشور، نباید فتوکپی شناسنامه ملی بیومتریک یا همان کارت های Aadhaar خود را در اختیار دیگران قرار دهند، پس از اعلام وحشت گسترده در رسانه های اجتماعی، ادعای خود را پس گرفت.

کارت Aadhaar که دارای یک شماره منحصر به فرد، اثر انگشت، اسکن صورت و چشم افراد است، با هدف جلوگیری از سرقت و نشت اطلاعات در اماکن رفاهی هند ایجاد شد. اما منتقدان آن می‌ترسند که دلیل اصلی ساخت این کارت، کنترل مردم در مکان های مختلف است.

دفتر اطلاع رسانی مطبوعات، این هشدار را دو روز پس از اعلام آن پس گرفت و گفت که این اطلاعیه در چارچوب اقدامات لازم برای جلوگیری از سوء استفاده از کارت های Aadhaar منتشر گردیده بود و به دلیل سوء تعبیر پیش آمده، پس گرفته می شود.
در بیانیه جدید آمده است که اکوسیستم Aadhaar امنیت لازم برای محافظت از هویت و حریم خصوصی کاربران را دارد و به کاربران توصیه می‌شود که «مراقبت های عادی» را رعایت کنند.

در اطلاعیه جمعه به مردم توصیه شده بود که کپی های Aadhaar خود را با هیچ سازمانی به اشتراک نگذارند زیرا ممکن است مورد سوء استفاده قرار گیرد. در متن اولیه منتشر شده آمده بود: «شرکت‌های خصوصی مانند هتل‌ها یا سینماها بدون مجوز، مجاز به جمع‌آوری یا نگهداری کپی‌های کارت Aadhaar نیستند.»

این اخطار زنگ خطری در رسانه های اجتماعی هند به پا کرد، زیرا باعث شد، جزء 10 موضوع پرطرفدار انتشارات مطبوعاتی و مقالات خبری هند در توییتر قرار گرفت.
کاربر توییتر به نام @_NairFYI گفت: "من در 100 هتل اقامت داشته باشم که هر کدام یک کپی از Aadhar من را نگه داشته اند!

مرکز UIA هند در پاسخ به سئوالات مطرح شده گفت: "اگر از Aadhar برای اثبات هویت خود استفاده کنید، احتمال جعل هویت تقریبا غیرممکن است. در ادامه توضیحات اعلام کرد: "مردم آبه راحتی اسناد هویتی خود را در اختیار دیگران قرار می دهند. اما آیا از ترس اینکه کسی از آنها برای جعل هویت استفاده کند، استفاده از این اسناد را متوقف کردند؟ نه!"

دادگاه عالی هند در سال 2018 اعتبار کارت های Aadhaar را تایید کرد، اما بر نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی تاکید نموده و تلاش دولت را برای اجباری کردن آن برای ارائه خدمات بانکی گرفته تا خدمات مخابراتی، مهار کرد.


چاپ