Surfshark VPN سرورهای فیزیکی خود را در هند خاموش می کند

پس از ExpressVPN، Surfshark VPN نیز تصمیم گرفت سرورهای خود را در هند به دستور دولت خاموش کرده و سرورهای مجازی خود را جایگزین سرورهای فیزیکی در این کشور کند. برای اطلاعات بیشتر از دلایل این تصمیم تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

surfave
ارائه‌دهنده شبکه خصوصی مجازی (VPN) Surfshark روز سه‌شنبه اعلام کرد که سرورهای خود را در هند به دنبال دستورالعمل جدید دولت، که ارائه‌دهندگان خدمات VPN را ملزم به ثبت و نگهداری اطلاعات کاربران به مدت 180 روز می کند، خاموش خواهد کرد. مدیرداده این شرکت مستقر در هلند گفت که بر اساس خط مشی Surfshark، "بدون ثبت گزارش" عمل می کند. بنابراین، الزامات جدید دولت در تضاد با "اخلاق حرفه ای" می باشد که شرکت خود را پایبند به پیروی از آن می داند. هفته گذشته، ExpressVPN نیز در پاسخ به دستور دولت، سرورهای VPN خود را در این کشور خارج کرد.

Surfshark اعلام کرد که سرورهای فیزیکی آن در هند قبل از اجرایی شدن قانون جدید، خاموش خواهند شد. این شرکت تصمیم گرفت سرورهای هندی مجازی خود را، به جای سرورهای فیزیکی که در سنگاپور و لندن قرار دارند، معرفی کند. سرورهای مجازی با یک IP هندی همان عملکرد خواهند داشت، اما بدون این که به صورت فیزیکی در آن کشور وجود داشته باشند.

حرکت Surfshark شبیه ExpressVPN است که هفته گذشته سرورهای VPN خود را در هند حذف کرد و شروع به ارائه سرورهای مجازی هندی به کاربران خود نمود.
Surfshark گفت: "سرورهای مجازی از نظر عملکردی با سرورهای فیزیکی یکسان هستند. تنها تفاوت اصلی در این است که آنها در کشور اعلام شده قرار ندارند."

این شرکت همچنین تاکید کرد که کاربرانش در هند که از سرورهای هندی استفاده نمی کنند، متوجه این تفاوت نخواهند شد.

وی‌پی‌ان یک ابزار حفظ حریم خصوصی آنلاین است و Surfshark برای سهولت استفاده از آن برای کاربران معمولی تأسیس شده است. زیرساختی که Surfshark روی آن اجرا می‌شود به گونه‌ای پیکربندی شده است که به حریم خصوصی کاربران احترام بگذارد. Gytis Malinauskas، رئیس بخش حقوقی Surfshark در بیانیه‌ای که منتشر شده است، گفت: ارزش ها و تجهیزات فنی ما را به خطر نیندازید.
Surfshark همچنین گفت که به نظارت دقیق بر تلاش‌های دولت برای محدود کردن آزادی اینترنت و تشویق طرح هایی که برای متقاعد کردن دولت برای شنیدن استدلال‌های صنعت فناوری است، ادامه خواهد داد.

این شرکت اشاره کرد که خروج ارائه دهندگان خدمات VPN از کشور برای بخش فناوری اطلاعات هند خوب نیست.

Surfshark با استناد به داده های داخلی خود گفت که از سال 2004، 14.9 میلیارد حساب آنلاین به بیرون درز کرده است که از این تعداد، 254.9 میلیون آن از کاربران هندی هستند.
انجام چنین اقدامات رادیکالی که به شدت بر حریم خصوصی میلیون‌ها نفر از مردم هند تأثیر می‌گذارد، به احتمال زیاد نتیجه معکوس خواهد داشت و به شدت به رشد این صنعت در این کشور آسیب می‌رساند. در نهایت، جمع‌آوری مقادیر بیش از حد داده در حوزه قضایی هند بدون مکانیسم‌های حفاظتی قوی می‌تواند منجر به حتی نقض بیشتر آن در سراسر کشور شود.

تیم پاسخگویی اضطراری رایانه ای هند (CERT-In) قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن ارائه دهندگان خدمات VPN موظف می شوند، گزارشی از فعالیت کاربران خود را به مدت پنج سال نگه دارند و در صورت لزوم آنها را در اختیار مقامات دولتی قرار دهند. این قانون قرار است از تاریخ 27 ژوئن اجرایی شود.

مدت کوتاهی پس از علنی شدن دستور دولت، ارائه دهندگان خدمات VPN مختلف مخالفت خود را اعلام کردند. NordVPN سازنده Nord Security جزو اولین کسانی بود که به حذف سرورهای خود از هند، در صورت عدم ارائه گزینه های دیگر اشاره کرد.


چاپ