استخدام هکرهای هندی برای کمک به الیگارش های روس

یک خبرنگار مجله Forensic News در جریان رسیدگی یک پرونده در دادگاهی در ایالات متحده اعلام کرد که یک کارگاه خصوصی اسرائیلی تحت بازداشت ایالات متحده، از هکرهای هندی برای کمک به الیگاروش های روس یا همان میلیاردرهای روس استفاده کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

تصویر دادگاه ایالاتی نیویورک
اسکات استدمن، روزنامه‌نگار مستقل به دادگاهی در ایالت نیویورک گفت که اویرام آذری، کارآگاه خصوصی زندانی، «به دستور الیگارش‌های روسی روی عملیات‌های جاسوسی و جاسوسی سایبری» کار می‌کرد.

استدمن در بیانیه‌ای گفت که یکی از الیگارش‌های روس درگیر در صنعت آلومینیوم به نام اولگ دریپااسکا، که یکی از بزرگ ترین سرمایه‌داران آلومینیوم محسوب می شود که به گفته او، آذری را به‌طور غیرمستقیم در ارتباط با یک پرونده اختلاف تجاری در اتریش استخدام کرده است.

سخنگوی دریپاسکا در واکنش به این اتهام، در ایمیلی گفت که این اتهامات "به طور آشکار نادرست" است. وکیل آذری که ماه گذشته به جرم توطئه برای ارتکاب هک و سرقت هویت در یک پرونده جداگانه اعتراف کرده بود، هنوز به این اتهام واکنشی نشان نداده است.

استدمن اظهارات خود را در حمایت از درخواست خود برای احضار آذری برای دریافت شواهدی برای مبارزه با دعوی افترای بریتانیا که توسط مشاور امنیتی بریتانیایی-اسرائیلی والتر سوریانو در سال 2020 علیه او مطرح شده بود، ارائه کرد.
استدمن در مجموعه ای از مقالات که در نشریه Forensic News منتشر شده بود، ادعا کرد که سوریانو واسطه ای بین روس های ثروتمند و شرکت های نظارتی است.

سوریانو این اتهامات را رد کرد و به خاطر این مقالات از استدمن گزارشگر، شکایت کرد و از او به جرم راه اندازی کمپین افترا، تجاوز به حریم خصوصی، آزار و اذیت شکایت کرد.

وکیل استدمن به دادگاه نیویورک گفت که "منابع محرمانه متعدد" به این خبرنگار گفته اند که آذری "سالها با سوریانو از نزدیک کار می کرد" و بنابراین شهادت و اسناد محرمانه موجود می تواند "صحت گزارش های فورنزیک نیوز را تایید کند."

شلومو رشتشافن، وکیل سوریانو در ایمیلی به رویترز، گفت که ادعاهای استدمن "کاذب و بی اساس" بوده و این گزارشگر "هیچ مدرکی" مبنی بر همکاری موکلش و آذری طبق این ادعاها وجود ندارد.

استدمن در بیانیه‌ای به خبرگزاری رویترز گفت که «دلایل بسیار قوی وجود دارد که آقای آذری با آقای سوریانو در پروژه‌های سایبری برای چندین الیگارش روسی و میلیاردرهای دیگر کار می‌کرده است» و او آذری را برای دفاع از خود و حرفه روزنامه نگاری به دادگاه احضار می‌کند.
وکیل آذری ماه گذشته گفت که آذری در حال حاضر در زندان فدرال در بروکلین حضور دارد و در انتظار صدور حکم در رابطه با پرونده هکری مرتبط با شرکت فن‌آوری مالی منحله آلمان Wirecard AG است.

رویترز سال گذشته خبری منتشر کرده بود که بر اساس آن، آذری متهم به استخدام شرکت هک هندی BellTroX برای مشتریان ثروتمند است. BellTroX، که همچنین توسط محققان امنیت سایبری در فیس بوک و جاهای دیگر به هک متهم شده است، در این خصوص هیچ توضیحی ارائه نداده است.


چاپ