کودکان هندی بیشترین قربانیان حملات سایبری هستند

شرکت مک آفی بزرگ ترین تولید کننده نرم افزاری امنیتی جهان در گزارش سال 2022 خود اعلام کرد، بر اساس آمارهای بدست آمده، کودکان هندی بیشترین قربانیان حملات سایبری در جهان بوده اند. برای اطلاعات بیشتر از جزئیات این گزارش تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

macafee

مطالعه جدیدی توسط McAfee Corp، یکی از بزرگ ترین شرکت های امنیت سایبری ، نشان می‌دهد که کودکان هندی در معرض بیشترین حملات در فضای مجازی قرار می گیرند و جزو جوان‌ترین کودکانی هستند که برای استفاده از تلفن همراه، به بلوغ رسیده اند. گزارشی با عنوان «زندگی پشت پرده والدین، کودکان ونوجوانان» توضیح می‌دهد که کودکان و نوجوانان از آسیب‌پذیرترین افراد جامعه محسوب می شوند، وبنابراین باید تحت محافظت بیشتری قرار بگیرند.

در هند، استفاده از گوشی های هوشمند در سنین 10 تا 14 سالگی 83 درصد است که به طور قابل توجهی 7 درصد بالاتر از میانگین 76 درصدی جهانی است. این رشد سریع، منجر به قرار گرفتن در معرض خطرات سایبری می شود زیرا شکاف امنیتی قابل توجهی بین والدین و فرزندان وجود دارد. علاوه بر این، در حالی که نگرانی در میان والدین نسبتاً کم است، 22 درصد از کودکان هندی آزار و اذیت سایبری را تجربه کردند که به طور قابل توجهی 5 درصد بیشتر از میانگین 17 درصدی جهانی است.

نود درصد از والدین در سراسر جهان نقش خود را به عنوان محافظان آنلاین در فضای مجازی به رسمیت می شناسند، همانطور که مسئولیت خود را برای محافظت از فرزندان خود در جهان واقعی می شناسند. کودکان در هند جزو کوچک‌ترین کودکان جهان هستند که برای استفاده از تلفن همراه به بلوغ رسیدند و بنابراین بیشتر در معرض خطرات سایبری قرار می گیرند. مک آفی قصد دارد با انجام این تحقیقات، والدین را به دانش لازم برای محافظت آنلاین از خانواده هایشان مجهز کند. هدف از ارائه این آمارها، این است که به والدین بگوئیم باید برای مقابله با خطرات آنلاین مانند زورگویی سایبری، سرقت هویت آنلاین و نشت اطلاعات مالی؛ اقدماتی انجام دهند.

والدین محافظان امنیت سایبری
در سطح جهانی73 درصد از کودکان برای محافظت از خود در فضای اینترنت بیشتر، به والدین نگاه می کنند. والدین نیز اقداماتی را برای محافظت در برابر نقاط آسیب پذیر امنیتی انجام می دهند. به عنوان نمونه، 56 درصد از والدین در سراسر جهان گفتند که از تلفن هوشمند خود با رمز عبور محافظت می کنند. اما با کاهش 14 درصدی، 42 درصد از آن ها گفتند که همین کار را برای تلفن هوشمند فرزندشان نیز انجام می دهند.
سطح نگرانی در مورد آزار و اذیت سایبری و سوء استفاده در رسانه های اجتماعی در میان والدین هندی 47 درصد بود که 10 درصد کمتر از میانگین 57 درصدی جهانی می باشد.

خانواده‌های هندی بیشتر از سایر خانواده‌های سراسر جهان، تهدیدات سایبری را گزارش کردند، که نشان‌دهنده مشکلات مربوط به حریم خصوصی و امنیت آنلاین است . 33 درصد والدین تلاش برای سرقت حساب های مالی را گزارش کردند که 5 درصد بیشتر از آمار28 درصدی والدین در سراسر جهان است. علاوه بر آن، 26 درصد کودکان هند کلاهبرداری اینترنتی را گزارش کرده بودند که در مقایسه با میانگین 15 درصد جهانی به میزان11 درصد بالاتر بود.

نشت اطلاعات مالی والدین و فرزندان هندی با نرخی بالاتر از میزان آن در خانواده های سراسر جهان گزارش شده است، به طوری که 9 درصد والدین بیشتر از میانگین 21 درصدی و 13 درصد فرزندان بیشتر از میانگین 10 درصدی بودند.

زندگی مخفیانه نوجوانان و جوانان در فضای سایبری
کودکان و نوجوانان در حین ساختن زندگی دلخواه خود خواهان حفظ حریم خصوصی و حفاظت از آن هستند. در هند، نوجوانان و جوانان گوشی های هوشمند و کنسول های بازی خود را به عنوان دستگاه های ترجیحی در بالای لیست خود قرار می دهند. بیش از نیمی از کودکان (59 درصد) از پاک کردن تاریخچه مرورگر گرفته تا حذف جزئیات مربوط به کارهایی که آنلاین انجام می دهند، برای پنهان کردن فعالیت آنلاین خود در سراسر جهان اقدام می کنند.

در هند، تعداد کودکانی که مکالمات خصوصی خود را بدون اطلاع از هویت واقعی یک فرد گزارش می‌دهند، نسبت به سایر کودکان در سراسر جهان ۱۱ درصد بیشتر است.

22 درصد از کودکان در هند در برخی مواقع آزار و اذیت سایبری را تجربه کردند که به طرز شگفت انگیزی 5 درصد بیشتر از میانگین جهانی 17 درصدی است.

تعصب جنسیتی
به نظر می رسد که والدین در مورد محافظت از پسران و دختران در فضای مجازی دیدگاه متفاوت تری نسبت به آنها نگاه دارند. والدین سعی دارند فرزندان دختر خود را بیشتر از پسران محافظت کنند، با این حال این پسرها هستند که در فضای آنلاین با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند.

در سطح جهانی، 23 درصد از والدین می گویند که تاریخچه مرور و ایمیل روی رایانه های شخصی دختران 10 تا 14 ساله خود را بررسی می کنند و برای پسران، این مقدار تنها 16 درصد است. این نابرابری جنسیتی دوباره در این جا هم ظاهر می شود، به طوری که 22 درصد از والدین دسترسی به برخی سایت ها را برای دختران و تنها 16 درصد برای پسران محدود می کنند.

مطابق با روند جهانی در هند، 44 درصد از دختران دارای نرم افزار کنترل والدین بر روی رایانه نصب شده اند در مقایسه با 40 درصد پسران، که این تفاوت 4 درصد است.
در هند، 55 درصد از والدین دختران 10 تا 14 ساله در مقایسه با 52 درصد والدین پسر، احتمال بیشتری برای بررسی تماس ها و پیامک های آن ها دارند.

معاون اجرایی مک آفی، گاگان سینگ گفت: «ما می‌خواهیم والدین بدانند که ابزارها و منابع مورد نیاز برای کنترل فعالیت‌های آنلاین خانواده‌هایشان وجود دارد که آن ها می توانند آن ها را از بروز خطراتی مانند آزار و اذیت سایبری یا حملات سایبری، آگاه کنند. مدیر ارشد تولید و درآمد مک آفی در ادامه گفت: برای محافظت کامل آنلاین از خانواده‌ها، این مطالعه والدین را ترغیب می‌کند تا با استفاده از ابزارهای مؤثری که به نظارت بر فعالیت دستگاه، محدود کردن زمان نمایش، مسدود کردن برنامه‌ها و فیلتر کردن وب‌سایت‌ها کمک می‌کند، از فرزندان خود در برابر آسیب‌پذیری‌های مختلف محافظت کنند.


چاپ