ویژگی های جدید واتساپ در حفظ حریم خصوصی کاربران

واتس‌اپ یک ویژگی جدید به نسخه بتای خود اضافه کرد. این ویژگی جدید به کاربران اجازه می دهد اطلاعاتی مانند وضعیت «آخرین بازدید»، عکس نمایه و اطلاعات «درباره خود» را از دید یک مخاطب خاص مخفی کنند، در حالیکه بقیه مخاطبین می توانند آن ها را مشاهده کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه تنظیمات آن تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

WHATTSAP
به گزارش Wabetainfo، این عملکرد در حال حاضر برای کسانی که از واتس اپ بتا نسخه اندرویدی iOS 22.9.0.70 استفاده می کنند در دسترس است. نسخه بتای جدید فعلا در حال آزمایش ویژگی های جدید خود است که با نسخه فعلی آن که عموم کاربران استفاده می کنند متفاوت است.

بر اساس اسکرین شات هایی که واتس اپ منتشر کرده، کاربران در آپدیت جدید بتای iOS می توانند به قسمت Settings > Account > Privacy به این ویژگی دسترسی داشته باشند. در بخش حریم خصوصی، این ویژگی جدید برای آخرین بازدید، عکس نمایه و اطلاعات درباره کاربر در دسترس است.

قبل از به روز رسانی، کاربران تنها با سه گزینه روبرو بودند: Everyone، My contact و Nobody. به‌روزرسانی جدید گزینه جدیدی را اضافه می‌کند که «مخاطبین من به جز…» را مشخص می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد مخاطبین خاص خود را به لیست اضافه کنند. مخاطبین اضافه شده به این لیست قادر به مشاهده آخرین بازدید، عکس نمایه و اطلاعات درباره کاربر نخواهند بود.
این ویژگی در تاریخ 16 آوریل برای آزمایش‌کنندگان بتا عرضه شد و به گفته Wabetainfo این قابلیت به‌زودی درنسخه نهایی نیز عرضه می‌شود.

در عین حال، واتس اپ اعلام کرده که برای مدیریت و سازماندهی بهتر مکالمات گروهی در دستگاه ها در سر تاسر جهان ویژگی Communities را ارائه می کند. به گفته سخنگوی واتس‌اپ، این خصوصیت به افراد اجازه می‌دهد یک دایرکتوری گروه در لیست گروه هایی که با آنها علاقه مشترکی دارند، ایجاد کنند.

هر کسی می‌تواند یک انجمن ایجاد کند و چندین گروه را برای پیوستن به آن دعوت کند، اما گروه‌ها تنها در صورتی بخشی از انجمن خواهند شد که سرپرستان مربوطه دعوت را بپذیرند. واتس‌اپ علاوه بر آن، در حال آزمایش قابلیتی است که حداکثر حجم مجاز فایلی را که کاربران می‌توانند از ۱۰۰ مگابایت فعلی ارسال کنند به ۲ گیگابایت افزایش دهد و این سرویس را به رقیب خود تلگرام نزدیک می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد فایل‌های تا سقف ۱.۵ گیگابایت را بدون فشرده‌سازی ارسال کنند. مقالات مرتبط

پیش از آن، سرویس پیام رسان متعلق به متا، ویژگی «دستگاه‌های مرتبط» را برای همه کاربران عرضه کرد و به آن‌ها اجازه می‌داد تا حداکثر پنج دستگاه را به چت واتس‌اپ خود وصل کنند بدون اینکه نیازی باشد دستگاه اصلی خود را همیشه آنلاین نگه دارند.


چاپ