متا‌27 میلیون دلار‌برای محافظت‌‌از زاکربرگ‌ هزینه کرد

متا در خبری اعلام کرد که سال گذشته 27 میلیون دلار برای محافظت از مارک زاکربرگ و خانواده اش هزینه نموده است. آیا با موج منفی که در باورعموم بابت فیس بوک شکل گرفته ارتباط مستقیمی دارد؟ برای پاسخ این پرسش تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

zakberg 2
اگر شما یکی از ثروتمندترین و شناخته شده ترین افراد در جهان باشید، این عامل می تواند برای شما و خانواده تان یک تهدید محسوب شود. این چیزی است که مارک زاکربرگ به خوبی آن را درک می کند، به طوری که متا، مادر فیس بوک، سال گذشته 26.8 میلیون دلار برای محافظت از مدیر عامل و بستگان نزدیک او هزینه کرد. متا گفت این هزینه سنگین بیشتر به دلیل افزایش خصومت نسبت به شبکه اجتماعی فیس بوک ضروری بود.

پرونده نظارتی متا در کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) نشان می دهد که این شرکت سال گذشته بیش از 15.2 میلیون دلار برای حفظ امنیت زاکربرگ در خانه و در سفرهای شخصی او هزینه کرده است. علاوه بر آن، مبلغ 10 میلیون دلار به عنوان کمک هزینه امنیت خانواده اش به اضافه 1.6 میلیون دلار به منظور استفاده از هواپیمای شخصی برای انجام سفرهای شخصی به او پرداخت شد.
هزینه محافظت از خانواده زاکربرگ هر سال در حال افزایش است. در سال 2019، 23 میلیون دلار، در سال 2020، 25 میلیون دلار بود و اکنون به 26.8 میلیون دلار رسیده است. این افزایش هزینه ها به دلیل پرداخت حقوق پرسنل محافظتی باعث افزایش فشار به دیگر بخش های آن خواهد شد.
برای کاهش این هزینه ها، تعداد سفرهای هوایی که با هواپیماهای شخصی او صورت می گرفت کمتر شد. نتیجه تصمیم این شرکت اثر مثبت در کاهش هزینه ها داشت به طوری که متا در سال 2021 1.6 میلیون دلار برای هواپیماهای زاکربرگ هزینه کرد که کمتر از 1.8 میلیون دلار در سال 2020 و 2.9 میلیون دلار در سال 2019 می باشد.

zakberg 1

بلومبرگ گفت که مقدار پولی که برای هزینه های امنیتی زاکربرگ و شریل سندبرگ، مدیر عامل متا (9 میلیون دلار) صرف می شود، بسیار بیشتر از مدیران دیگر شرکت های دیگر است. در رتبه های بعدی ساندار پیچای گوگل با مبلغ (4.3 میلیون دلار) نزدیک ترین به سندبرگ است. پس از او نیز ایوان اشپیگل از اسنپ با 2.3 میلیون دلار و لری الیسون از اوراکل با 2.2 میلیون دلار قرار دارند.
متا در گزارش منتشر شده خود اشاره می کند که "احساس تنفر در مورد شرکت ما مستقیماً با آقای زاکربرگ مرتبط است و اغلب او را مورد هدف قرار می دهد. "

امسال متا هزینه سفر شخصی زاکربرگ را با هواپیمایی او که توسط یک شرکت چارتر اداره می‌شود، پرداخت خواهد کرد.


چاپ