مسدود شدن 10 هزار حساب هندی توسط واتس‌اپ

مسدود شدن 10 هزار حساب هندی توسط واتس‌اپ در فوریه سال 2022 به دلیل مشارکت در فعالیت‌های مضر روی این پلت فرم، مانند آزار و اذیت سایر کاربران، ارسال اخبار جعلی و غیره صورت گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

WhatsApp Messenger min

بر اساس آخرین گزارش شفاف‌سازی این شرکت، پلت فرم پیام‌رسانی فوری واتس‌اپ که متعلق به شرکت متا است، بیش از 10 هزار حساب (به طور مشخص حدود 1.4 میلیون نفر) را بین 1 تا 28 فوریه مسدود کرده است. این حساب‌ها به دلیل مشارکت در فعالیت‌های مضر روی پلت فرم، مانند آزار و اذیت کاربران، ارسال اخبار جعلی و غیره حذف شدند.

این گزارش مطابق با قانون 4(1)(d) قوانین فناوری اطلاعات (دستورالعمل های واسطه و کد اخلاقی رسانه های دیجیتال)، 2021 منتشر شده است. هر واسطه رسانه اجتماعی باید با قوانین فناوری اطلاعات 2021 مطابقت داشته باشد و یک گزارش شفافیت ماهانه منتشر کند. در مورد تمام شکایاتی که آنها دریافت کردند و این پلت فرم چه اقداماتی برای مقابله با آن موارد انجام داد. این نهمین گزارش منتشر شده توسط واتس اپ است.

در طول سال‌ها، ما به طور مداوم در هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های پیشرفته، دانشمندان و متخصصان داده، و در فرآیندها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم تا کاربران خود را در پلت فرم خود ایمن نگه داریم. مطابق با قوانین فناوری اطلاعات 2021، ما نهمین گزارش ماهانه خود را برای ماه فوریه 2022 منتشر کرده ایم. این گزارش ایمنی کاربر شامل جزئیات شکایات دریافتی کاربر و اقدامات مربوطه انجام شده توسط WhatsApp و همچنین اقدامات پیشگیرانه آن جهت مبارزه با سوء استفاده از این پلت فرم است. طبق آخرین گزارش ماهانه، واتس‌اپ بیش از 1.4 میلیون حساب کاربری را در ماه فوریه مسدود کرده است.»
واتس‌اپ می‌گوید که ابزارها و منابعی را برای جلوگیری از رفتار مضر در این پلت فرم مستقر کرده است. هدف از این اقدام پیشگیری از این اقدامات مخرب می باشد زیرا این شرکت معتقد است "بسیار بهتر است از وقوع فعالیت های مضر جلوگیری شود."

تشخیص سوء استفاده در سه مرحله از روند حیات یک حساب کاربری انجام می شود: هنگام ثبت نام، هنگام ارسال پیام، و در پاسخ به بازخوردهای منفی، که واتس اپ در قالب گزارش های کاربران و مسدود کردن آنها دریافت می کند. تیمی از تحلیلگران این سیستم ها را تقویت می کنند تا موارد لبه را ارزیابی کنند و به WhatsApp گزارش دهند تا اثربخشی را در طول زمان بهبود ببخشد.


چاپ