مسدود کردن هشتگ قتل وعام بوچا توسط متا

سخنگوی شرکت متا در تاریخ 4 آوریل اعلام نمود که هر گونه هشتگ قتل وعام بوچا را مسدود خواهد کرد. متا پلتفرم (FB.O) مالک فیس بوک گفت برای مدت کوتاهی هشتگ های مربوط به مرگ غیرنظامیان در شمال اوکراین را محدود می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

meta

بوچا شهری در نزدیکی کیف پایتخت اوکراین می باشد که در آن تعداد اجساد زیادی از شهروندان اوکراینی کشف شده است که توسط نیروهای روسی قتل و عام شده بودند. این شهر اخیرا توسط نیروهای نظامی اوکراینی از مهاجمین پس گرفته شد. مسکو باید منتظر تحریم های بیشترغرب در برابر این قتل وعام باشد.
اندی استون، سخنگوی متا گفت: سیستم‌های خودکاری که این شرکت مالک آن می باشد توانایی اسکن و مسدود کردن تصاویر خشونت‌آمیز را در فیس‌بوک و اینستاگرام دارند. این سیستم ها مسئول مسدود کردن هشتگ‌هایی از جمله bucha # و buchamassacre # هستند.

او در توییتر نوشت: "این به طور خودکار به دلیل محتوای گرافیکی که افراد با استفاده از این هشتگ‌ها ارسال می‌کردند اتفاق می افتاد. وقتی دیروز از موضوع مطلع شدیم، به سرعت برای رفع انسداد هشتگ‌ها اقدام کردیم."

فیس‌بوک و اینستاگرام اجازه ارسال محتوای گرافیکی و خشونت‌آمیز را زمانی می‌دهند که برای افزایش آگاهی در مورد نقض احتمالی حقوق بشر به اشتراک گذاشته می‌شود، اما اگر محتوای آن به شدت صریح باشد یا درد و رنج را جشن می‌گیرد، آن را حذف می‌کند.

این شرکت رسانه های اجتماعی همچنین برچسب های هشداری را به برخی از پست های گرافیکی اضافه می کند که کاربران باید قبل از دیدن تصاویر روی آنها کلیک کنند.

گروه‌های حقوق بشر از رویکرد متا برای حذف محتوای خشونت‌آمیز در طول درگیری‌ها انتقاد کرده‌اند و می‌گویند که پاکسازی داده‌ها از سرورهایش پس از ۹۰ روز منجر به حذف شواهد و اسناد حیاتی جنایات جنگی می‌شود.

استون گفت که متا در حال بررسی راه‌هایی برای حفظ این نوع و انواع دیگر محتوا در صورت حذف آن است، به‌ویژه در رابطه با جنگ در اوکراین.


چاپ