خریداری استارتاپ امنیتی Zimperium توسط صندوق منوچین

صندوق استیون منوچین سهام اصلی استارت آپ امنیتی Zimperium را به مبلغ 525 میلیون دلار خریداری می کند. شرکت لیبرتی استراتژیک کپیتال، یک صندوق سهام خصوصی مستقر در واشنگتن دی سی که توسط استیون منوچین وزیر خزانه داری سابق ایالات متحده تاسیس شد، سهام شرکت امنیتی شرکت Zimperium را به مبلغ 525 میلیون دلار به دست آورده است. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

z1
این معامله اولین خرید بیشترین سهام لیبرتی استراتژیک از زمان عرضه آن در سال گذشته است. البته این شرکت آخرین دوره های مالی شرکت های امنیت سایبری BlueVoyant و Cybereason را نیز رهبری نموده است.
SoftBank Corp (9984.T) که از سال 2017 در کمپانی Zimperium سرمایه گذار بوده است، به عنوان مالک بخش کوچکی از آن ادامه خواهد داد.
Zimperium که در سال 2010 تأسیس شد، کار آن ارائه راه‌حل‌های امنیتی تلفن همراه برای دستگاه‌های iOS، Android و Chromebooks می باشد. این شرکت در زمینه صنایع مختلف، از جمله خدمات مالی و مراقبت های بهداشتی، با احتساب JPMorgan Chase (JPM.N) و وزارت دفاع ایالات متحده به عنوان مشتریان خود، ارائه خدمات می کند.
بر اساس داده‌های PitchBook (شرکت ارائه دهنده اطلاعات مالی که مستقر در دالاس ایالت فدرال تگزاس)، بیش از 100 میلیون دلار از سرمایه‌گذارانی از جمله Warburg Pincus را تامین مالی کرده است.
این شرکت گفت که این تجارت در طول همه گیری در حال رشد بوده است و درآمد سالانه آن در سال گذشته 53 درصد افزایش یافته است.
شریدار میتال، مدیر اجرایی Zimperium گفت: "این یک حرکت بزرگی برای ما بود، زیرا زمانی که مردم به زندگی عادی قبل از همه گیری برگردند، طبیعتا کار آنها با دستگاه های تلفن همراه بیشتر کار خواهند کرد."
منوچین، یکی از مدیران سابق گلدمن ساکس (GS.N) که در دوران دولت ترامپ به عنوان وزیر خزانه داری فعالیت می کرد، ریاست هیئت مدیره زیمپریوم را بر عهده خواهد داشت.
منوچین سال گذشته 2.5 میلیارد دلار برای سرمایه استراتژیک لیبرتی جمع آوری کرد و در زمینه امنیت سایبری و فضای رسانه ای هزینه کرد.
او گفت که در سرمایه‌گذاری رسانه ی جدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، به نام ترامپ رسانه و گروه فناوری (TMTG) سرمایه‌گذاری نکرده است، اما در لیست انتظار برنامه Truth Social که ماه گذشته در نسخه بتا راه‌اندازی شده، ثبت‌ نام نموده است. از زمان اعلام این معامله در ماه اکتبر، TMTG همچنان در حال ادغام با Digital World Acquisition Corp (DWAC.O) است.


چاپ