روسیه‌و‌چین‌درلیست‌جدید‌تهدیدات‌FCC ایالات‌متحده

FCC ایالات متحده، شرکت های مخابراتی روسیه کسپرسکی و چین را به لیست تهدیدات امنیت ملی اضافه کرد. خبرگزاری رویترز در واشنگتن، 25 مارس اعلام کرد کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) روز جمعه شرکت AO Kaspersky Lab، China Telecom (Americas) Corp (0728.HK) و China Mobile International USA (0941.HK) را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا در زمینه ارائه خدمات وتجهیزات ارتباطی خود می داند. برای کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات این تصمیم تا پایان تا پایان مطلب با های فن تک همراه شوید.


fcc
مقر کمیسیون ارتباطات فدرال(FCC )در واشنگتن، دی سی، ایالات متحده، 29 اوت 2020 مشاهده می شود.
رگولاتور نام برده سال گذشته پنج شرکت چینی از جمله Huawei Technologies Co (HWT.UL) و ZTE Corp (000063.SZ) را به‌عنوان اولین شرکت‌های فهرست تهدیدات امنیت ملی در سال 2019 معرفی کرده بود. کسپرسکی اولین شرکت روسی است که در سال جدید به این لیست اضافه شده است.
برندن کار، کمیسیونر FCC گفت: اسامی جدید اعلام شده "به محافظت از شبکه‌های ما در برابر تهدیدات ناشی از نهادهای تحت حمایت دولت چین و روسیه که به دنبال جاسوسی و آسیب رساندن به منافع آمریکا هستند، کمک می‌کند."
مقامات ایالات متحده از مدت ها قبل گزارش داده اند که اجرای نرم افزارهای روسی می تواند باعث انجام فعالیت های مخرب مسکو درشبکه های آمریکایی شود و در‌‌این لیست محصول آنتی ویروس کسپرسکی پیشتاز بوده، بنابراین استفاده ازآن در شبکه های فدرال از سال 2017 ممنوع اعلام شد.
جزئیات بیشتری در زمینه علت وجود نام کسپرسکی در این اطلاعیه FCC منتشر نشده اما کارشناسان دلایلی مانند حمله روسیه به اوکراین یا هشدارهای اخیر رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن در مورد حملات سایبری احتمالی روسیه در پاسخ به تحریم های ایالات متحده و حمایت از اوکراین را در این تصمیم گیری بسیار تاثیر گذار می دانند.
کسپرسکی نیز در بیانیه‌ای گفت که از تصمیم FCC ناامید شده است و فکر می‌کند که این تصمیم "بر اساس دلایل سیاسی" گرفته شده است. این شرکت گفت: این اقدام "بدون دلیل بوده و به جای ارزیابی جامع یکپارچگی محصولات و خدمات کسپرسکی، در پاسخی به فضای ژئوپلیتیکی یا سیاسی صورت گرفته است."
سفارت چین نیز در واشنگتن روز جمعه گفت که " FCC از قدرت دولتی خود سوء استفاده کرده و بدون وجود دلایل واقعی به اپراتورهای مخابراتی چینی حمله کرده است. ایالات متحده باید فوراً اقدامات خصمانه خود را علیه شرکت های چینی متوقف کند."
در ادامه این بیانیه آمده است: «چین اقدامات لازم را برای حفاظت قاطعانه از حقوق و منافع مشروع شرکت‌های چینی انجام خواهد داد». شرکت های چینی هنوز در این خصوص اظهار نظری نکردند.
در ماه اکتبر، FCC مجوز ایالات متحده برای China Telecom (آمریکا) را لغو کرد و گفت که " در معرض بهره برداری، نفوذ و کنترل توسط دولت چین است." FCC تصمیمات قبلی خود را به دلیل احتمال سوء استفاده قابلیت این شرکت های مخابراتی چینی در ایالات متحده، مهم ترین دلایل افزودن آنها به لیست تهدیدها ذکر کرد. FCC همچنین مجوزهای ایالات متحده برای China Unicom (0762.HK) و Pacific Networks و شرکت تابعه وابسته به آن ها را لغو کرد.
در سال 2019، FCC پیشنهاد China Mobile برای ارائه خدمات مخابراتی ایالات متحده را با اشاره به وجود خطرات امنیت ملی رد کرده بود.
حضور در "فهرست تحت پوشش" به این معنی است که پول حاصل از صندوق خدمات جهانی 8 میلیارد دلاری FCC نمی تواند برای خرید یا نگهداری محصولات در این شرکت ها استفاده شود. این صندوق از ارتباطات راه دور برای مناطق روستایی، مصرف کنندگان کم درآمد و امکاناتی مانند مدارس، کتابخانه ها و بیمارستان ها حمایت می کند.

FCC سال گذشته همچنین شرکت های دیگری مانند Hytera Communications (002583.SZ)، Hangzhou Hikvision Digital Technology (002415.SZ) و Dahua Technology (002236.SZ) را به عنوان تهدیدات امنیتی نام برد.
جسیکا روزن وورسل، رئیس FCC، گفت که آژانس از نزدیک با آژانس های امنیت ملی ایالات متحده برای به روز رسانی این لیست همکاری کرده و در صورت لزوم، شرکت های دیگری را نیز اضافه خواهد کرد.


چاپ