مواردی که کارشناسان امنیت دیجیتال در مورد حفظ حریم خصوصی عنوان می کنند.

امنیت در دیجیتال هر سال اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، به‌ویژه زمانی که صحبت از برنامه‌های تلفن همراه به میان می‌آید.

بسیاری از ما برای سرگرمی، ورزش و شبکه های اجتماعی به برنامه ها و اپلیکیشن متکی هستیم، هرچند اعتماد به این برنامه ها بسیار دشوار است. متأسفانه، هیچ راهی برای تشخیص دقیق اینکه آیا یک برنامه اطلاعات شما را ردیابی می کند یا خیر!، وجود ندارد، مخصوصا زمانی که در دنیای امروزی که تکنولوژی همیشه در حال تکامل است، هیچ حفاظتی بی ایراد نیست(هر اپلیکیشنی با دارا بودن موارد امنیتی باز هم یک سری باگ ها خواهد داشت!) . برنامه‌ای که امروز در مسیر خوبی برای امنیت کاربران حرکت میکند، اگر شرکت پشتیبانی اش تغییر کند(به نحوی به شرکت دیگری واگذار شود) ، اینگونه روند حرکتی این برنامه یا اپلیکیشن تغییر میکند و ممکن است نقایصی در آن بوجود آید.، و اینگونه در آینده به یک بدافزار تبدیل شود. با در نظر گرفتن این موضوع، زمان برای حفظ امنیت بسیار مهم است.

locks privacy security hack hackers 2638

راه‌هایی برای پیدا کردن و حذف داده‌هایی که Google درباره شما ذخیره کرده است، به همراه برخی تنظیمات جدید حریم خصوصی در Android و iOS وجود دارد تا برنامه‌ها نتوانند شما را ردیابی کنند(به نحوی وارد حریم خصوصی شما شده و اطلاعات شخصی شما را رصد کنند). در این بین راه های بیشتری وجود دارد که می توانید برای محافظت از حریم خصوصی داده های خود و بهبود امنیت تلفن هوشمند خود انجام دهید. ما با کارشناسان امنیت دیجیتال درباره حریم خصوصی داده ها و گام های امنیتی صحبت کردیم که آرزو می کنند افراد بیشتری هنگام استفاده از برنامه های تلفن هوشمند انجام دهند.
در زیر پیشنهادات کارشناسان امنیت دیجیتال در ارتباط حریم خصوصی داده ها آمده است، که افراد در هنگام استفاده از برنامه های تلفن هوشمند از این راه حل ها استفاده کنند؛ بنابراین با های فن تک تا پایان مطلب همراه باشید:

1.از یک مدیر رمز عبور استفاده کنید


قوی ترین رمزهای عبور رشته های تصادفی از کاراکترها هستند. مجموعه‌ای از حروف، اعداد و نمادها بدون ترتیب خاصی کمتر در فرهنگ لغت یافت می‌شوند و اینگونه رمزگذاری بسیار پیچیده خواهد بود، هرچند از امنیت بالایی برخوردار است اما نکته منفی آن نیز به خاطر سپردن این پسوردهای پیچیده است، که بسیار سخت است.
اینجا جایی است که یک برنامه مدیریت رمز عبور به کار می آید. مدیران گذرواژه همه رمزهای عبور شما را در یک برنامه رمزگذاری شده و محافظت شده با رمز عبور نگه می دارند. آنها همچنین رمزهای عبور قوی را تولید و به خاطر می سپارند. در برنامه‌هایی مانند گوگل کروم و برنامه تلفن اختصاصی سامسونگ ذخیره رمزهای عبور را برای شما پیشنهاد می‌کنند، البته فراموش نکنید که کارشناسان امنیتی همیشه به مدیر رمز عبور مراجعه می‌کنند و از آن استفاده میکنند. همچنین بهتر است از استفاده از یک رمز عبور برای چندین حساب خودداری کنید. چراکه اگر یک حساب در یک نقض داده در معرض خطر قرار گیرد، تمام حساب ها در معرض خطر قرار می گیرند. با مدیریت رمز عبور، هر یک از حساب‌های شما می‌تواند رمز عبور متفاوت، پیچیده و سختی داشته باشد.
در اینجا های فن تک، برای مدیریت رمز عبور ،یک برنامه به نام Bitwarden را توصیه می کند

2.از VPN روی Wi-Fi عمومی استفاده کنید


اگر می خواهید به جای استفاده از داده های تلفن همراه خود، به شبکه Wi-Fi عمومی متصل شوید، کارشناسان دیجیتال پیشنهاد می کنند از VPN استفاده کنید. چراکه یک شبکه خصوصی مجازی می تواند داده های شما را از تحت الشعاع قرار گرفتن افراد دیگری که در کمین همان شبکه عمومی هستند، حفظ کند. همچنین می توانند انتقال داده های شما را حفظ کرده، و به شما امکان دسترسی به محتوای متنوع تری در سراسر جهان به دور از فیلتر و سانسور در اینترنت را برای شما به ارمغان بیاورند. در این مقاله همه چیزهایی که درباره VPN ها باید بدانید ف توضیح داده می شود
برای اهداف شما، وی پی ان می‌تواند شما را از ورود به یک شبکه عمومی رایگان که دیگران می‌توانند برای دسترسی به تلفن شما از آن استفاده کنند، محافظت کند. Apple App Store و Google Play Store دارای ده ها برنامه VPN هستند که رایگان هستند، ولی باید مراقب بود چراکه برخی از آنها روش های مشکوکی دارند.

What digital security experts wish you knew about data privacy

3. حواستان به مجوزهای اپلیکیشن باشد
یکی از نکاتی که تقریباً همه کارشناسان دیجیتال به آن اشاره کردند، بررسی مجدد مجوزهایی بود که اپلیکیشن ها درخواست می‌کند. همچنین باید از خود بپرسید که آیا منطقی است که یک برنامه مجوزهای خاص را بخواهد. برنامه‌ای که درخواست دسترسی به داده‌هایی را می‌دهد که به عملکرد آن مربوط نمی‌شوند، و این یک علامت هشدار دهنده اصلی برای کاربران است.
استفان هارت، مدیر عامل Cardswitcher گفت: « برای مثال اگر در حال دانلود یک برنامه ساده برای یک ماشین حساب جیبی هستید و برنامه درخواست دسترسی به لیست مخاطبین و مکان شما را دارد. باید این سوال را از خود بپرسید که "چرا یک ماشین حساب باید لیست مخاطبین و مکان شما را ببیند؟ چنین درخواست هایی باید زنگ خطر را به صدا در بیاورند."
علاوه بر توجه به مجوزهایی که به یک برنامه اعطا می‌کنید، نظارت بر نحوه عملکرد تلفن شما پس از دانلود آن نیز مهم است. شلومی لیبرو، مدیر برنامه های فنی و استاد امنیتی HackerOne، گفت که تغییرات شدید در طول عمر باتری دستگاه شما یکی دیگر از علائم قرمز است، زیرا برنامه های مخرب می توانند دائماً در پس زمینه اجرا شوند.( اجرای نوتیفیکیشن های مختلف در تلفن همراه باعث مصرف بالای باتری گوشی هوشمند میشود.)
لیبرو می‌گوید: «اگر بعد از نصب یک برنامه متوجه شدید که عمر باتری شما سریع‌تر از حد معمول کاهش می‌یابد، ممکن است نشانه‌ای از عدم موفقیت برنامه باشد.»

4.در مورد برنامه یا شرکت اپلیکیشن مورد نظر تحقیق کنید


به طور واقعی نمیتوان تشخیص داد که یک برنامه دارای انگیزه‌های منفی است،و با یک جستجوی سریع در گوگل می‌تواند اطلاعات بیشتری را ارائه داده شود. کارشناسان دیجیتال پیشنهاد کردند که نام اپلیکیشن و عبارت "رسوایی داده- "data scandal " یا "کلاهبرداری- scam " را جستجو کنید. هارت گفت که نتایج باید به شما بگوید که آیا این شرکت اخیراً حریم خصوصی یا نشت داده را تجربه کرده است یا خیر.
هارت می‌گوید: «این جستجو همچنین باید به شما بگوید که آیا نقض داده‌ها یک اتفاق رایج در آن شرکت است یا خیر و اگر آن‌ها موردی را تجربه کرده‌اند، چگونه به آن واکنش نشان داده‌اند». "اگر شرکت چندین بار تحت تأثیر قرار گرفته است و هیچ کاری برای رفع مشکل انجام نداده است، از برنامه اپلیکیشن آن دوری کنید ،چراکه این نشان می دهد که آنها مشکلات را جدی نمی گیرند."

1643271178 427 What digital security experts wish you knew about data privacy5.قرار گرفتن در معرض رسانه های اجتماعی را محدود کنید


شبکه اجتماعی فیس بوک بک اپلیکیشن پرطرفدار در بین کاربران بوده است. اما افرادی که پس از سقوط خود در وهله اول هیچ نمایه ای دریافت نکرده اند، ممکن است همچنان در معرض خطر تجاوز به حریم خصوصی قرار داشته باشند. چراکه شرکت‌ها می‌توانند یک «نمایه سایه» بسازند که علاقه‌مندی‌ها ، گرایش‌های سیاسی، اعتقادات مذهبی و غیره افراد را به تفصیل شرح دهد.
عاقلانهاین است که مقدار اطلاعاتی را که در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارید محدود کنید، صرف نظر از اینکه سایت در نمایه شما چه درخواستی می کند. هر چه اطلاعات بیشتری را به اشتراک بگذارید، داده های بیشتری برای ایجاد تبلیغات برای شما در دسترس است.
بابی کیتلبرگر، رئیس راهنما نرم افزار حقوقی میگوید: "برنامه های تلفن های هوشمند به طور کلی در مورد تبلیغات هدفمند "کامل تر" هستند. حتی در میان برخی از این برنامه ها در مورد دسترسی به میکروفون تلفن شما (احتمالاً برای تبلیغات هدفمندتر) نگرانی وجود دارد."

6.نرم افزارها را به روز نگه دارید


به گفته والش، وقت گذاشتن برای به روز رسانی سیستم عامل تلفن هوشمند برای ایمن نگه داشتن اطلاعات شما بسیار مهم است. به‌روزرسانی‌ها به شما امکان می‌دهند، یک قدم جلوتر از هکرها و آخرین سوء استفاده‌هایی که در سراسر اینترنت پخش می‌کنند، باشید. هارت پیشنهاد کرد تنظیمات تلفن خود را تنظیم کنید تا به طور خودکار به روز شود.

1643273239 861 What digital security experts wish you knew about data privacy

هارت می‌گوید: «به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری مانند واکسیناسیونی است که برای گوشی هوشمند خود را در نظر می گیرید. روش‌هایی که مجرمان برای هک کردن گوشی شما و سرقت اطلاعات شما استفاده می‌کنند دائماً در حال تغییر هستند، بنابراین روش‌هایی که ما از گوشی‌های هوشمند خود محافظت می‌کنیم نیز باید تکامل یابد.»(به روز رسانی اپلیکشن های داخل گوشی هوشمند خود را فراموش نفرمایید.)

7.فقط از فروشگاه های گوگل و اپل برنامه ها را دانلود کنید


همه برنامه‌های موجود در اپ استور یا فروشگاه Google Play صد در صد قابل اعتماد نیستند، اما کارشناسان همچنان می‌گویند که شما فقط باید از فروشگاه‌های رسمی دانلود کنید، نه اینکه یک برنامه را بارگذاری جانبی کنید.
هارت میگود: «برنامه‌های موجود در این پلتفرم‌ها بررسی می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که کیفیت استاندارد حفاظت از داده‌ها را برآورده کنند و همچنین باید یک خط‌مشی رازداری اختصاصی ایجاد کنند که به شما بگوید چگونه از داده‌های شما محافظت می‌کنند.»
به گفته والش، دانلود یک برنامه از سایت‌های غیررسمی یا ناامن، خطر باج‌افزار، بدافزار، جاسوس‌افزار و ویروس‌های تروجان را افزایش می‌دهد که باعث آلودگی دستگاه شما می شود. او می گوید در بدترین حالت، هکر می تواند کنترل کامل دستگاه شما را به دست بگیرد.
و در نهایت فراموش نکنید، باید بررسی کنید که آیا یک برنامه(اپلیکیشن دانلود شده) در سایت شخص ثالث نوشته شده است یا خیر.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ