به‌روزرسانی‌های جدید اپل، مشکلات امنیتی را برطرف می‌کند

به‌روزرسانی‌های جدید iOS، iPadOS و macOS مشکلات امنیتی، از جمله باگ سافاری را برطرف می‌کنند

آخرین به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار اپل، تعدادی از مشکلات امنیتی که باعث آسیب‌پذیری می شود، مانند نقص سافاری که، می‌تواند اطلاعات مرورگر را به بیرون فاش کنند، و همچنین باگ های دیگری که ممکن است مورد استفاده قرار گرفته باشد، را برطرف می‌کند.

macOSapdyet

شرکت اپل، این غول فناوری کوپرتینویی به روزرسانی نرم افزارهای iOS 15.3، iPadOS 15.3، macOS Monterey 12.2 را در اختیارکاربران خود قرار داد. اکثر این به‌روزرسانی‌ها دارای ویژگی‌های جدید نیستند، چراکه تنها بر روی رفع اشکالات و باگها تمرکز داشتند.
به عنوان مثال، iOS 15.3، iPadOS 15.3 و macOS 12.2 باگ اثرانگشت سافاری را کاهش می‌دهند، که این مشکل می‌توانست به وب‌سایت‌ها اجازه دهد شناسه Google و سابقه مرور کاربر را ببینند.
این تنها مشکلی نبود که با به‌روزرسانی‌های جدید برطرف شدند،. برای مثال، به‌روزرسانی‌ها همچنین به مشکل iomobileframebugger می‌پردازند که می‌توانست به یک برنامه مخرب اجازه دهد تا کد اجرایی با امتیازات بالا را دریافت کند. اپل عنوان کرده است،که از گزارشی مبنی بر اینکه این آسیب پذیری ممکن است به طور فعال مورد سوء استفاده قرار گرفته باشد، آگاه است.(به همین دلیل در صدد حل این مشکلات برآمده است.) .
اشکالات دیگری که اصلاح شدند عبارتند از :Crash Reporter(نوعی ویروس سافاری) دلیل رخ دادن چنین اتفاقی بازدید از وب‌سایت‌ها و یا سر زدن به تبلیغاتی است که آلوده به بدافزار هستند ، همچنین نقص ColorSync مي توانند منجر به اجراي از راه دور كد از طريق فونت ها يا فايل هاي پي دي اف شوند، و یک باگ دیگر به نام iCloud که ممکن است به برنامه اجازه دسترسی به فایل‌های کاربر را بدهد. .
هرچند که برخی از رفع آسیب‌پذیری‌ها بر روی فناوری زیربنایی اپل در iOS و macOS اعمال شده است، اما برخی از آن‌ها مربوط به سیستم عامل خاصی بودند. به عنوان مثال، macOS 12.2 یک نقص PackageKit را برطرف می‌کند که ممکن است به یک برنامه اجازه دسترسی به فایل‌های محدود را داده باشد.
قابل ذکر است، در سال 2021، اپل پس از قول به روز نگه داشتن سیستم عامل قدیمی برای مدتی، صدور رفع باگ های iOS 14 را متوقف کرد.و اکنون به‌روزرسانی‌های امنیتی فقط در نسخه‌های iOS 15 گنجانده شده است.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ