چگونه باگ امنیتی سافاری را در اپل از بین ببریم؟

امنیت استفاده از مرورگر سافاری- Safari در آیفون و آیپد و مک بوک بسیار پایین است.

طبق آخرین یادداشت‌های امنیتی شرکت اپل، یک نقص امنیتی در وب کیت- WebKit،{ یک موتور رندر صفحات وب است که هسته‌ی مرکزی مرورگر در نمایش محتوای صفحات سایت‌ها به شما می‌رود.}که پایه و اساس سافاری در آیفون، آیپد و مک و همچنین تمام مرورگرهای شخص ثالث در iOS و iPadOS می باشد کشف کرده است.
اگر این کد مخرب را در دستگاه خود پردازش کنید، با سوء استفاده هکرها مواجه می شوید که می توانند از اجرای کد دلخواه استفاده کرده و هر کدی را که بخواهند بر روی سیستم شما اجرا کنند.
ماه گذشته، در مورد نقص امنیتی بزرگی که بر مرورگر سافاری اپل تأثیر می‌گذارد، هشداره داده شد این نقص به طور بالقوه به هکرها در یک وب سایت اجازه می دهد تا اطلاعات شخصی شما را از سایت های باز دیگر سرقت کنند،. البته پس از ماه‌ها تأخیر، بالاخره اپل این شکاف امنیتی را اصلاح کرد، ولی متاسفانه بعد از آن با یک باگ دیگری مواجه شد!

Safariapl

نقص های امنیتی سافاری یک مشکل بزرگ به خصوص در تلفن همراه است. مطمئناً، در مک، می‌توانید موقتاً به مرورگر دیگری مانند Chrome یا Firefox تغییر دهید. با این حال، در iOS یا iPadOS، تنها مرورگر وابسته Safari هست و برای کار بر روی یک پایه WebKit تکیه می‌کنند. این بدان معناست که وقتی WebKit یک نقص امنیتی دارد، همه مرورگرهای موبایل دارای نقص می شوند.
اپل می‌گوید گزارشی وجود دارد که این نقص امنیتی ممکن است قبلاً به طور فعال مورد سوء استفاده قرار گرفته باشد، به این معنی که ضروری است همه سیستم‌های آسیب‌دیده در اسرع وقت به‌روزرسانی شوند. اگر آیفون، آیپد دارید یا از سافاری در مک خود استفاده می‌کنید، دستگاه‌های شما در لیست نقض امنیتی قرار می‌گیرند.
البته، نحوه این به‌روزرسانی به‌صورت iOS 15.3.1، iPadOS 15.3.1، و macOS 12.2.1 در این مطلب عنوان شده است. بنابراین با های فن تک همراه باشید.


نحوه به روز رسانی و از بین بردن باگ امنیتی سافاری
تنها کاری که برای رفع این باگ امنیتی سافاری باید انجام دهید این است که آیفون، آیپد یا مک خود را همانطور که معمولاً انجام می‌دهید به روز کنید.
برای به‌روزرسانی در iOS یا iPadOS، به تنظیمات > عمومی > به‌روزرسانی نرم‌افزار بروید، سپس دستورالعمل‌های روی صفحه را برای دانلود و نصب نسخه 15.3.1 دنبال کنید.
در مک، به System Preferences > Software Update بروید، سپس دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا بروزرسانی macOS 12.2.1 را دانلود و نصب کنید.
اگر به طور اتفاقی نسخه بتا را برای iOS 15.4، iPadOS 15.4 یا macOS 12.3 اجرا می‌کنید، همه چیز خوب خواهد بود، چراکه به نظر می‌رسد این نسخه‌های بتا نقص امنیتی را برطرف کرده‌اند و متعاقباً، نشان داده شده آزمایش‌کنندگان بتا به‌روزرسانی امنیتی جدیدی را در دستگاه‌های خود دریافت نکرده‌اند.
این آخرین به‌روزرسانی‌ها نه تنها Safari را ایمن‌تر می‌کنند؛ در iOS و iPadOS، نسخه 15.3.1 باگی را تحت تأثیر قرار می دهد و اصلاح می کند. از سوی دیگر، macOS 12.2.1 مشکل بلوتوث را که باعث تخلیه سریع و کامل باتری‌های مک بوک می‌شود، برطرف می‌کند. به همه این دلایل، فراموش نکنید در اسرع وقت دستگاه‌های اپل خود به‌روزرسانی کنید.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ