وب سایت وزارت بهداشت برزیل توسط هکرها مورد حمله قرار گرفت

دولت برای یک هفته اجرای الزامات بهداشتی جدید برای مسافرانی که به برزیل می‌آیند به دلیل حمله هکرها به داده های واکسیناسیون کووید-19 ، قرار داد.

وزارت بهداشت برزیل گفت که وب سایت آن روز جمعه مورد حمله هکری قرار گرفت که چندین سیستم را از کار انداخت، از جمله یکی از موارد حاوی اطلاعاتی در مورد برنامه ملی ایمن سازی و دیگری که برای صدور گواهی واکسیناسیون دیجیتال استفاده می شود.

Website Hit by Hackers

دولت برای یک هفته اجرای الزامات بهداشتی جدید برای مسافرانی که به برزیل می‌آیند به دلیل این حمله به تعویق انداخت.
این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: «وزارت بهداشت گزارش می دهد که در ساعات اولیه روز جمعه دچار حادثه ای شد که به طور موقت برخی از سیستم های آن را به خطر انداخت... که در حال حاضر در دسترس نیستند.»
پلیس گفت که در حال تحقیق در مورد این حمله است.
هکرهای ادعایی که خود را Lapsus$ Group می نامند" پیامی را در وب سایت ارسال کردند که در آن داده های داخلی کپی و حذف شده است. در یک حمله باج افزاری ظاهری با ما تماس بگیرید.
این پیام که شامل ایمیل و اطلاعات تماس تلگرام بود، تا بعدازظهر جمعه حذف شده بود، اما صفحه وب همچنان از کار افتاده بود، در حالی که اطلاعات کاربر در برنامه ConectSUS که به برزیلی‌ها گواهی واکسیناسیون ارائه می‌کرد ناپدید شده بود.
این وزارتخانه گفت که در حال تلاش برای بازگرداندن سیستم های خود است. رودریگو کروز، معاون وزیر بهداشت، در یک کنفرانس خبری گفت که دسترسی به داده‌های واکسیناسیون تا عصر جمعه هنوز بازیابی نشده است. کروز گفت هنوز خیلی زود است که بگوییم این داده ها از بین رفته اند یا خیر.
بر اساس اقداماتی که روز سه‌شنبه پس از مخالفت رئیس جمهور ژائیر بولسونارو با استفاده از پاسپورت واکسن اتخاذ شد، مسافران واکسینه نشده که وارد برزیل می‌شوند باید به مدت پنج روز قرنطینه شوند و آزمایش کووید-19 داده شوند.
این الزام قرار بود از روز شنبه آغاز شود، اما دولت گفت که به مدت یک هفته به تعویق خواهد افتاد زیرا اطلاعات واکسیناسیون به صورت آنلاین پس از حمله در دسترس نبود.
فرم‌های ردیابی COVID-19 برای مسافران خطوط هوایی ورودی هنوز در وب‌سایت تنظیم‌کننده سلامت Anvisa موجود بود که مورد هدف قرار نگرفت.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ