مایکروسافت از کاربران ویندوز می‌خواهد درایورهای ناامن احتمالی را به اشتراک بگذارند.

قرار است مرکز گزارش‌دهی درایورهای آسیب‌پذیر و مخرب جدید به این شرکت کمک کند تا از کاربران ویندوز دفاع کند.

مایکروسافت مرکز گزارش دهی درایورهای آسیب‌پذیر و مخرب را معرفی کرده است تا کاربران ویندوز بتوانند درایورهایی را که فکر می‌کنند تیم امنیتی این شرکت باید بررسی کنند، به اشتراک بگذارند.

microsuft12

مایکروسافت می‌گوید: «به‌طور فزاینده‌ای، دشمنان از رانندگان قانونی در اکوسیستم و آسیب‌پذیری‌های امنیتی آنها برای اجرای بدافزارها استفاده می‌کنند. چندین حمله بدافزار از جمله RobinHood، Uroburos، Derusbi، GrayFish و Sauron، آسیب‌پذیری‌های راننده را افزایش داده‌اند.»
مایکروسافت می‌گوید: « ، مهاجمان درایورهای آسیب‌پذیر را برای به دست آوردن امتیازات هسته، اصلاح خط‌مشی‌های امضای هسته و بارگذاری درایور مخرب بدون امضای خود در هسته هدف قرار می‌دهند، و درایورهای مخرب می‌توانند ابزارهای امنیتی را غیرفعال کنند تا باج‌افزار، جاسوس‌افزار و سایر انواع بدافزار قابل اجرا باشند.»
این امر شناسایی این درایورها را مهم می‌سازد، به همین دلیل است که این شرکت مرکز گزارش‌دهی رانندگان آسیب‌پذیر و مخرب را راه‌اندازی کرده است. هرکسی می‌تواند از این ابزار برای ارسال یک درایور، توضیح نگرانی‌های خود در مورد آن و به اشتراک گذاشتن جزئیات اضافی مانند محصولی که درایور برای آن استفاده می‌شود استفاده کند.
مایکروسافت می‌گوید: «مرکز گزارش‌دهی پشتیبان به‌طور خودکار باینری درایور آسیب‌پذیر یا مخرب را تجزیه و تحلیل می‌کند و رفتارهای خطرناک و آسیب‌پذیری‌های امنیتی را شناسایی می‌کند، تا زمانی که برای ویندوزهایی که بر روی پردازنده‌های مبتنی بر معماری x86 و x64 اجرا می‌شوند، نوشته شده باشند.
این شرکت می‌گوید تیم راننده آسیب‌پذیر آن، موارد ارسالی ابزار خودکار را به‌عنوان آسیب‌پذیر یا مخرب پرچم‌گذاری خواهد کرد. سپس مشکلات تأیید شده از طریق تیم‌های امنیتی، خدمات و محصولات مختلف مایکروسافت برای کاهش خطرات برای کاربران ویندوز راه می‌یابند.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ