نرم‌افزار Stalkerware برای جاسوسی از همسران

طبق نظرسنجی های انجام شده 30درصد از مردم معتقدند استفاده از نرم افزارهای Stalkerware -استالکر برای جاسوسی از همسرشان اشکالی ندارد.

اگر stalkerware را در دستگاه خود پیدا کنید، چه واکنشی نشان می دهید؟
به طور خلاصه: Stalkerware دسته‌ای از نرم‌افزارها هستند که به افراد اجازه می‌دهند از دیگران جاسوسی کنند، اغلب بدون اطلاع شخص نرم‌افزار بر روی دستگاه تلفن همراه اونصب میشود. چنین برنامه‌هایی که اغلب به عنوان برنامه‌های کنترل والدین یا راه‌حل‌های ضد سرقت ظاهر می‌شوند، می‌توانند فعالیت‌های اینترنتی را کنترل کنند، مکان کاربر را ردیابی کنند و صدا و تصویر ضبط کنند و از جمله عملکردهای دیگر هستند.

Husband or wife spying on phone 800x449

کسپرسکی اخیراً یک نظرسنجی را برای سنجش ادراک عمومی در رابطه با حریم خصوصی - به ویژه تعقیب دیجیتال - در بین افرادی که در یک رابطه هستند برگزار نموده است، و این نتایج ممکن است شما را شگفت زده کند.
در میان بیش از 21000 نفری که در 21 کشور مورد بررسی قرار گرفتند و یا در گذشته با یکدیگر رابطه داشته اند، 30 درصد باور دارند که نظارت بر فعالیت های دیجیتالی شریکشان کار خوبی است. در این زیر مجموعه، بیش از نیمی از آنها گفتند که انجام این کار فقط در شرایط خاصی مناسب است.

2021 11 19 image 24 j 1100

در اینجا این سوال در ذهن ایجاد میوشد که این وضعیت خاص و قابل قبول چیست؟
نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که 64 درصد از کسانی که معتقدند نظارت بر شریک زندگی‌شان درست است، می‌گویند که اگر فکر می‌کردند خیانت می‌کنند، این کار را انجام می‌دهند، در حالی که 63 درصد گفتند که اگر به ایمنی مربوط باشد، این کار را انجام می‌دهند. نیمی از این گروه نیز اگر فکر می‌کردند که در فعالیت‌های مجرمانه دست داشته‌اند، از همسر خود جاسوسی می‌کنند.
تقریباً از هر چهار نفر (74 درصد) سه نفر از شرکت کنندگان در نظرسنجی می گویند که هرگز از طریق فناوری تحت تعقیب قرار نگرفته اند.
اکثر (83 درصد) شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که اگر بدون رضایت یک برنامه مانیتورینگ بر روی دستگاهشان نصب شده باشد با شریک زندگی خود برخورد خواهند شد، اگرچه این نرم افزار بدون رضایت شریک زندگی ممکن است شرایط نامساعد و خطرناکی در رابطه افراد به وجود آورد و درنتیجه باعث خشونت بین دو طرف شود.


نظر شما های فن تک عزیز چیست، اگر stalkerware را در دستگاه خود پیدا کنید، چه واکنشی نشان خواهید داد؟!


چاپ