متا رمزگذاری سرتاسری پیام رسان‌های مسنجر و اینستاگرام را به تعویق انداخت

متا که قبلاً با نام فیس بوک شناخته می شد،از گذشته در رابطه با امنیت برنامه های خود بسیار قاطع بود، اما این غول شبکه های اجتماعی هنوز به برخی از وعده هایی که داده بود عمل نکرده است.

اگرچه حدود یک ماه پیش به کاربران مسنجر رمزگذاری سرتاسری برای تماس‌های ویدیویی و صوتی را ارائه کرد، اما رمزگذاری سرتاسری پیش‌فرض برای پیام‌ رسان های مسنجر و اینستاگرام بار دیگر به تعویق افتاد.

تقریباً دو سال از زمانی که متا کار روی رمزگذاری سرتاسر سرویس پیام‌رسانی خود را آغاز کرده است می‌گذرد، و در حالی که انتظار می‌رفت این ویژگی تا سال 2022 یا حتی زودتر ارائه شود، شرکت متا این هفته اعلام کرد که ارائه آنچه وعده داده بود حتی بیشتر طول خواهد کشید.

آنتیگون دیویس، رئیس بخش ایمنی شرکت متا، از طریق گاردین (The Guardian) به ساندی تلگراف (Sunday Telegraph) گفت که این شرکت مجبور شده است که حداقل تا سال 2023 ویژگی رمزگذاری سرتاسری را برای سرویس های پیام رسانی خود به تعویق بیندازد.

رمزگذاری سرتاسری متا

به گفته آنتیگون دیویس : "ما برای انجام این کار به صورت درست و دقیق نیاز به زمان بیشتری داریم و قصد نداریم تا قبل از سال 2023، رمزگذاری پیش فرض سرتاسری را به صورت جهانی در همه سرویس های پیام رسانی خود عرضه کنیم."

از طرف دیگر، اگر از واتس اپ استفاده می کنید، خیالتاد راحت باشد که کاملا ایمن هستید زیرا متا قبلا رمزگذاری سرتاسری پیام ها را در اختیار کاربران این پیام رسان قرار داده است.


چاپ