قابلیت جدید نسخه iOS واتساپ: امکان مشاهده ساعت بازدید مخاطبان

آپدیت بعدی نسخه iOS واتساپ به کاربران امکان مشاهده ساعت بازدید مخاطبان را می دهد.

لوگوی واتساپ سوم

پلتفرم محبوب پیام رسان واتساپ در حال حاضر مشغول آزمایش یک ویژگی جدید برای کاربران نسخه iOS است. این ویژگی به کاربران امکان می دهد ساعت بازدید اخیر مخاطبان خود را مشاهده کنند. این ویژگی "Recently Online" نام دارد. زمانی که کاربر ویژگی جدید را فعال کند، می تواند لیستی از مخاطبینی را که به تازگی در برنامه آنلاین بودند را مشاهده کند.

نگران نباشید، ویژگی "Recently Online" قرار نیست وضعیت فعلی آنلاین بودن آنها را نمایش دهد. تنها تغییری که ایجاد می کند، فهرستی از افراد را که در چند ساعت گذشته از برنامه استفاده کرده اند را نشان خواهد داد. این ویژگی جدید حریم خصوصی کاربران را نقض نمی‌کند. اگر کسی "آخرین بازدید" یا وضعیت آنلاین خود را در تنظیمات واتساپ پنهان کرده باشد، در این لیست قرار نمی گیرد. طبق گزارش ردیاب واتساپ؛ هدف واتساپ از ارائه امکانات جدید تشویق کاربران به برقراری ارتباط بیشتر با مخاطبین است. سازندگان این پلتفرم معتقدند با این ویژگی، احتمال دارد کاربر با دیدن این که مخاطب به تازگی آنلاین بوده است تمایل بیشتری به صحبت کردن با او داشته باشد.

واتساپ مشاهده ساعت بازدید

هنوز معلوم نیست این امکانات از چه زمانی در دسترس تمامی کاربران اندرویدی و iOS قرار می گیرد. وبسایت WaBetaInfo که این قابلیت را در نسخه‌ی بتای برنامه به تازگی کشف کرد گفت:" تنظیمات حریم خصوصی فعلی شما روی لیست «اخیراً آنلاین» هم اعمال می‌شود. بنابراین، کسانی که وضعیت «آخرین بازدید» یا آنلاین بودن خود را در تنظیمات واتس‌اپ پنهان کرده‌اند، در این لیست برای شما قابل مشاهده نخواهند بود. این موضوع تضمین می‌کند که تنظیمات حریم خصوصی کاربران همچنان بر تجربه‌ کاربری آنها در واتساپ تأثیرگذار است."

فایده‌ی اصلی این قابلیت، افزایش تعامل کاربران است. با مشاهده مخاطبی که به تازگی در این پیام رسان بوده، افراد تمایل بیشتری برای برقراری ارتباط پیدا می‌کنند. این فشار ملایم، تاکتیک رایج در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی است تا کاربران را برای مدت طولانی‌تری آنلاین نگه دارد و آن‌ها را به تعامل بیشتر با دیگران تشویق کند.

در حال حاضر قابلیت «اخیراً آنلاین» برای تعداد اندکی از کاربران نسخه آزمایشی iOS در حال تست است. به تازگی قابلیت مشابهی برای کاربران نسخه بتای اندروید ارائه شده است، که نشان‌دهنده‌ی قصد واتساپ برای عرضه‌ی این قابلیت در هر دو پلتفرم می‌باشد.


چاپ