بروزرسانی واتساپ: امکان پیش نمایش در بخش Status

واتساپ مشغول تست ویژگی های جدید در بخش Status یا همان وضعیت است.

واتساپ

واتساپ قصد دارد قابلیت های جدیدی در بخش پیش نمایش وضعیت ایجاد کند. با این تغییرات، کاربران می توانند پیش نمایشی از بروزرسانی وضعیت دوستان خود را در یک ردیف بالای صفحه اصلی مشاهده کنند. ویژگی ها در حال حاضر فقط در دسترس کاربران نسخه واتساپ بتا قرار گرفته است اما، به زودی کلیه کاربران می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

ویژگی های جدید چه کمکی به کاربر می کند؟ کاربر می تواند با این تغییرات به سرعت ببیند که چه کسانی وضعیت جدیدی به اشتراک گذاشتند بدون این که، نیاز به باز کردن وضعیت به صورت جداگانه داشته باشند. به نظر می رسد این تغییرات از نظر ظاهری برای مشاهده به‌روزرسانی‌های وضعیت تجربه کاربری را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

پلتفرم پیام رسان مرتب در حال آپدیت است تا از این طریق تجربه بهتری را برای کاربران جهانی رقم بزند. هدف اصلی که پشت این سیاست نهفته است، افزایش زمان تعامل کاربران است.
کاربران تا قبل از این مجبور بودند برای دیدن وضعیت مخاطبین روی آن ضربه بزنند و محتوای آن را تماشا کنند. اما با این بروز رسانی، یک پیش نمایشی از وضعیت مخاطب در سینی بروز رسانی وضعیت اضافه می شود که به کاربران امکان می دهد قبل از تماشای آن ببینید که محتوا ارزش دیدن را دارد یا خیر!

واتساپ استاتوس

همانطور که در بالا اساره شد قابلیت پیش نمایش کمک می کند بررسی استاتوس راحت تر و بصری تر شود اما، چگونه؟ کاربر در این حالت به جای دیدن عکس پروفایل می تواند یک نگاه کلی به محتوای واقعی Status داشته باشد و اگر محتوا جالب نبود به استاتوس بعدی پرش کند.

پلتفرم پیام رسان مدتهاست که مشغول کار روی این ویژگی است. فوریه 2024، ردیاب واتساپ WABetaInfo اعلام کرده بود که پلتفرم پیام رسان متا در حال توسعه ویژگی های جدید در بخش استاتوس است. با گذشت ماه ها از انتشار این خبر حالا به نظر می رسد مراحل تست آزمایشی به پایان رسید و زمان عرضه عمومی آن نزدیک تر شده است. در حال حاضر فقط برخی از کاربران نسخه بتای واتساپ می‌توانند تغییرات را ببینند، اما تا چند هفته آینده در دسترس کاربران بیشتری قرار خواهد گرفت. رابط کاربری جدید برای سینی به‌روزرسانی وضعیت در آخرین به‌روزرسانی واتس‌اپ بتا برای اندروید نسخه‌ی 2.24.10.10 که در گوگل پلی استور موجود است، گنجانده شد.

طبق ادعای WABetaInfo به‌روزرسانی قبلی بخش وضعیت‌ها که نحوه‌ی نمایش را تغییر داد، باعث نارضایتی کاربران زیادی شد. حالا به نظر می رسد واتساپ به نظرات آنها گوش داده و راه حلی برای این مشکل پیدا کرده است. راه حل آنها می تواند مدیریت این بخش را برای کاربران راحت تر کند و در عین حال، ظاهر بخش وضعیت را هم حفظ کند.

اگر علاقه به نصب نسخه بتای این برنامه را دارید متاسفانه خبر بدی برای شما داریم! امکان ثبت نام در برنامه بتا به علت محدودیت ظرفیت امکانپذیر نیست. WhatsApp به صورت رسمی اعلام کرد که این نسخه بروزرسانی به مرور زمان برای کاربران بتای بیشتری منتشر خواهد شد و پس از پایان تست آزمایشی به صورت عمومی در دسترس کلیه کاربران قرار می گیرد.


چاپ