گزارش سازمان تنظیم مقررات از سرعت اینترنت اپراتورها

براساس گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاییز 1402، اپراتورهای ایرانسل و همراه اول بیشتری افت سرعت و رایتل کمترین افت سرعت اینترنت را داشتند.

گزارش سازمان تنظیم مقررات سرعت اینترنت پاییز1402

سازمان تنظیم مقررات در آخرین گزارش فصلی که در پاییز 1402 منتشر کرد، افت شدید سرعت اینترنت اپراتورهای ایرانسل و همراه اول را هم در بخش اینترنت 4G و هم در اینترنت 3G به وضوح نشان می دهد. براساس این گزارش تنها اپراتوری که عملکرد آن نسبت به تابستان 1402 بهبود یافت، شرکت رایتل بود.


رایتل در تابستان 1402 میانگین سرعت ۱۹.۲۶ مگابیت بر ثانیه را به ثبت رسانده بود اما، در آخرین گزارش فصلی این عدد به میانگین سرعت ۲۰.۶۸ مگابیت بر ثانیه رسید. میانگین سرعت اینترنت 4G همراه اول در تابستان از ۱۱.۹۷ به ۱۱.۷۵ مگابیت بر ثانیه در فصل زمستان رسید. اما مشترکان اپراتور ایرانسل با افت شدیدتری مواجه شدند. میانگین سرعت ایرانسل در تابستان ۱۳.۷۱ مگابیت بر ثانیه بود که در فصل پاییز با حدود 2 مگابایت کاهش به ۱۱.۹۷ مگابیت بر ثانیه رسید.

گزارش سازمان مقررات
آمار و ارقام در شبکه های 3G هم به همین وضعیت است. میانگین سرعت ایرانسل و همراه اول در پاییز با افت بیشتری نسبت به فصل تابستان بهمراه بود.
مردم علاقه ای به استفاده از اینترنت ثابت ندارند

گزارش سازمان تنظیم مقررات پاییز1402

آمارهای یک سال اخیر نشان می دهد که میزان مشترکان اینترنت ثابت از حدود 70 هزار مشترک در حال حاضر به 11 میلیون و 11 هزار مشترک در کشور رسید. ضریب نفوذ این بخش ۱۲.۹ درصد اعلام شد . در مقابل، مردم بیشتر دوست دارند از اینترنت همراه استفاده کنند. در فواصل زمانی پاییز سال 1401 تا پاییز سال 1402 مشترکان اینترنت سیار با 6.5 درصد افزایش به 109 میلیون و 29 هزار مشترک رسید. ضریب نفود اینترنت سیار طبق این آمار ۱۲۷.۷۷ درصد است.

گزارش سازمان تنظیم مقررات مشترکان اینترنت ثابت

تلفن های ثابت در سراشیبی سقوط

تلفن ثابت نسبت به اینترنت ثابت محبوبیت خود را بیشتر از دست داده اند. پاییز ۱۴۰۱ تعداد مشترکان تلفن ثابت، ۲۹ میلیون و ۳۴۲ هزار عدد بود که این عدد در پاییز گذشته به ۲۹ میلیون و ۱۹ هزار مشترک رسید. در حال حاضر مشترکین تلفن همراه از مرز ۱۵۰ میلیون نفر عبور کرد و ضریب نفوذ آن به ۱۷۶.۵۷ درصد رسیده است.


چاپ