متا قطع شد: مشکل دسترسی به حساب اینستاگرام، فیسبوک و مسنجر

تمام پلتفرم های متا از قبیل اینستاگرام، فیسبوک و مسنجر در سراسر جهان با اختلال گسترده مواجه هستند.

متا عدم دسترسی

پلتفرم های اینستاگرام، مسنجر، فیسبوک و Threads که به عنوان اکوسیستم متا شناخته می شوند، از روز گذشته به علت مشکلات فنی با اختلال گسترده مواجه هستند. به عنوان نمونه زمانی که وارد حساب کاربری اینستاگرام می شوید پست ها بارگذاری نمی شوند یا فید اصلی مرتب بروز رسانی نمی شود. همین اتفاق در برنامه فیسبوک هم افتاده است. کاربران فیسبوک نمی توانند برنامه را باز کنند و گاهی اوقات به صورت خودکار از برنامه خارج می شوند. پلتفرم Threads هم هنگام اجرای برنامه یک پیغام خطا به کاربران نمایش می دهد. به نظر می رسد اوضاع متا بطور کامل بهم ریخته!

تعدادی از کاربران اینستاگرام، فیس بوک و Threads از سراسر جهان گزارش دادند که با مشکلاتی در دسترسی به این برنامه‌ها مواجه هستند. بیشتر مشکلات آنها به دو دسته تقسیم می شود: عدم بروز رسانی صفحه اصلی و عدم امکان اشتراک گذاری پست ها. به نظر می رسد این اختلال جهانی مربوط به نقص فنی در دسترسی به این پلتفرم هاست!

هنوز هیچ بیانیه رسمی از سوی اینستاگرام، فیس بوک یا Threads در مورد این مشکل منتشر نشده است. کاربران زیادی در حال گزارش مشکلات دسترسی به اینستاگرام هستند. Downdetector یک پلتفرمی است که وضعیت وب‌سایت‌ها و خدمات را در فضای مجازی رصد می‌کند. در این پلتفرم تعداد گزارش کاربران اینستاگرام به طرز غیر عادی افزایش یافته است. سئوالی که اینجا مطرح می شود این است که تا حل این مشکل باید چه کاری انجام دهیم؟!
در حال حاضر ما به عنوان کاربر، کار زیادی برای رفع این مشکل نمی‌توانیم انجام دهیم. مشکل از سمت اینستاگرام (متا) است و تا زمانی که آنها مشکل را حل نکنند، ما قادر نیستیم به حساب کاربری خود وارد شویم. اما اگر مشکل از سمت شما باشد، چند روش برای رفع خطاهای اینستاگرام وجود دارد:

  1. بررسی اتصال به اینترنت:

• مطمئن شوید که به اینترنت متصل هستید و قدرت سیگنال های دریافتی یا آنتن گوشی شما قوی است.
• حالت پرواز را روشن و خاموش کنید.
مودم یا روتر خود را خاموش و روشن کنید.

  1. بررسی وضعیت اینستاگرام:

به وب‌سایت Downdetector یا صفحات رسمی اینستاگرام در شبکه‌های اجتماعی دیگر مراجعه کنید تا ببینید آیا مشکل از سمت اینستاگرام است یا خیر.

  1. بروزرسانی برنامه:

اول: مطمئن شوید که از آخرین نسخه برنامه اینستاگرام استفاده می‌کنید.
دوم: برنامه را از آپ استور یا گوگل پلی استور به‌روزرسانی کنید.

  1. پاک کردن حافظه پنهان و داده‌های دستگاه:

به قسمت تنظیمات گوشی بروید و اطلاعات حافظه پنهان و داده‌های برنامه اینستاگرام را پاک کنید. البته، با انجام این کار اطلاعات ورود به حساب شما و تنظیمات برنامه پاک خواهد شد.

  1. حذف و نصب مجدد برنامه:

برنامه اینستاگرام را حذف کنید. سپس گوشی را ریستارت کرده و دوباره برنامه را از اپ استور یا گوگل پلی نصب کنید.

  1. ورود به حساب از طریق وب:

اگر نمی‌توانید از طریق برنامه به حساب خود وارد شوید، سعی کنید از طریق وب‌سایت اینستاگرام این کار را انجام دهید.

  1. تماس با پشتیبانی اینستاگرام:

اگر هیچ کدام از روش‌های بالا نتوانست مشکل شما را حل کند، حتما با پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرید.


چاپ