مدیرعامل سابق توییتر از ایلان ماسک شکایت کرد!!

پاراگ آگراوال، مدیر عامل سابق توییتر (ایکس فعلی) به همراه تعدادی از مدیران اجرایی از ایلان ماسک به علت عدم پرداخت حقوق معوق شکایت کردند.

توییتر شکایت مدیران اجرایی

تعدادی از مدیران سابق توییتر از جمله پاراگ آگراوال از ایلان ماسک به علت عدم پرداخت حقوق و مزایای یایان کار شکایت کردند. طبق ادعای این گروه، مدیرعامل جدید آنها را به بهانه های غیر واقعی اخراج کرده است تا حقوق و مزایای باقی مانده آنها را پرداخت نکند.

این شکایت به زمان تصاحب رسمی ماسک از اکتبر 2022 بر می گردد. زمانی که او مدیریت این شرکت رسانه اجتماعی را بعهده گرفت اولین کاری که انجام داد آگراوال، ند سگال(مدیر مالی)، ویجایا گاد (مدیر ارشد حقوقی)و شان ادجت(مشاور عمومی) را اخراج کرد.

طبق محتویات این پرونده شکایت، ماسک به علت نقشی که آنها در دادگاه چند ماهه ماجرای فسخ قرارداد خرید 44 میلیاردی داشتند از آنها کینه زیادی داشت. هدف اصلی آنها از این شکایت، دریافت غرامت 57.4 میلیون دلار مزایای پایان کار برای آگراوال، 44.5 میلیون دلار برای سگال، 20 میلیون دلار برای گاد و 6.8 میلیون دلار برای ادجت است. به عبارت دیگر، اگر آنها در این نبرد حقوقی پیروز شوند باید ایالان ماسک حدود 128 میلیون دلار به آنها پرداخت کند.

آنها برای اثبات ادعای خود به کتاب زندگی نامه ایالان ماسک که به تازگی توسط والتر آیزاکسون منتشر شد، اشاره کردند. والتر در مورد این قرار نوشت:" ماسک برای بستن قرارداد رسمی توییتر یک روز زودتر اقدام کرد تا بتواند مدیرعامل سابق را به بهانه اینکه سهام نهایی آنها واگذار شده است، اخراج کند." به گفته آیزاکسون ماسک به خود افتخار می کرد که توانست با این کار، حدود 200 میلیون دلار در هزینه ها صرفه جویی کند.

در این دادخواست آمده است: «ماسک صورت‌حساب‌هایش را نمی‌پردازد و هیچ قانونی نمی تواند با او برخورد کند. ماسک از ثروت و قدرت خود برای سرکوب مخالفان خود استفاده می‌کند. او به سادگی و با بهانه های ساختگی مدیران توییتر و کارمندانی که با سیاست های او مخالف بودند را بدون پرداخت حقوق قانو کار آنها اخراج کرد. کارمندان شرکت های تسلا، اسپیس ایکس و شرکت های دیگر خود را جانشین آنها کرد.»

پلتفرم ایکس هنوز به این طرح دادخواست واکنشی نشان نداد. البته این اولین دفعه ای نیست که کارمندان سابق توییتر از این سرکت به علت عدم پرداخت حقوق و مزایای معوق قانون کار شکایت می کنند. در یک پرونده حقوقی دیگر ادعا شده است که توییتر حدود 500 میلیون دلار به کارگران سابق این شرکت بدهکار است. مدیران Agrawal، Segal و Gadde قبل از این دادخواست، به دلیل عدم پرداخت صورت‌حساب‌های حقوقی مربوط به شکایت‌های سهامداران و تحقیقات مربوط به تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک شکایت کرده بودند.


چاپ