انتشار آخرین نسخه اندرویدی بتای واتساپ!

واتساپ آخرین نسخه بتای خود را در دسترس کاربران اندرویدی قرار داد.

واتساپ لوگو

آخرین نسخه بتای واتساپ در حال حاضر با شماره 2.24.4.23  در دسترس کاربران اندرویدی قرار گرفت. آپدیت جدید تغییراتی را در برگه وضعیت یا همان Status نشان می دهد. هدف اصلی این پلتفرم از باز طراحی برگه وضعیت، بهبود تجربه کاربری و ناوبری پیشرفته اعلام شده است.

در حال حاضر کاربران نسخه آزمایشی واتساپ می توانند این بروزرسانی را از طریق فروشگاه Google Play دانلود و نصب کنند. برخلاف طرح قبلی که تصاویر پروفایل به صورت افقی در استاتوس نمایش داده می شد، طراحی جدید از این چیدمان فاصله گرفته و دید بهتری از لحاظ بصری به کاربر نمایش می دهد.

آخرین بروز رسانی بتای واتساپ

پیش‌نمایش‌های کوچک برای مشاهده سریع:

کاربران در طراحی جدید، می‌توانند پیش‌نمایش‌های کوچک یا همان بند انگشتی از اولین وضعیت به اشتراک گذاشته شده را به صورت مستقیم در قسمت بروزرسانی‌ها بالای برگه وضعیت مشاهده کنند. این ویژگی به آنها امکان می‌دهد بدون نیاز به باز کردن هر وضعیت به صورت جداگانه، نگاهی کلی به محتوای وضعیت مخاطبان خود داشته باشند.

مزایای این روش:

  • مشاهده سریع‌تر و آسان‌تر وضعیت‌ها
  • تعامل بیشتر با به روز رسانی های وضعیت
  • تجربه کاربری بصری‌تر و جذاب‌تر

هنوز زمان انتشار عمومی بروز رسانی جدید به صورت رسمی اعلام  نشده است. این بازطراحی هنوز در مرحله آزمایشی است و فقط تعداد خاصی از کاربران قادر هستند به آن دسترسی داشته باشند. زمان انتشار عمومی این ویژگی برای همه کاربران به بازخورد دریافتی و توسعه بیشتر بستگی دارد. کاربران واتساپ تا قبل از این، شکایت های زیادی در مورد طراحی های برگه وضعیت داشتند. حجم بالای این شکایت ها WhatsApp را مجبور کرد دست به کار شود.

این پلتفرم قصد دارد با ارائه تصاویر کوچک و بزرگ در قسمت پیش‌نمایش، به کاربران حق انتخاب بدهد تا خودشان تصمیم بگیرند که کدام وضعیت مخاطبان را علاقه دارند به طور کامل ببینند.

 البته طراحی مجدد برگه وضعیت، به صورت غیر مستقیم نحوه نمایش به‌روزرسانی‌های کانال را هم تغییر خواهد داد. این تغییرات می تواند به نگرانی‌هایی که در مورد فضای اشغال شده توسط پیش‌نمایش‌های جدید وجود دارد، دامن بزند.

واتساپ همزمان با این ویژگی، مشغول آزمایش امکانات بیشتری است. امکاناتی مانند همگام‌سازی قفل‌های چت بین دستگاه‌های مختلف برای افزایش امنیت حساب های کاربری و اشتراک‌گذاری سریع فایل ها در نسخه اندروید. به علاوه، آنها طبق قانون جدید اتحادیه اروپا  قصد دارند در آینده نزدیک قابلیت پیام های بین پلتفرمی را فعال کنند.


چاپ