اضافه شدن قابلیت flipside در نسخه بتای اینستاگرام!

اینستاگرام مشغول آزمایش ویژگی جدیدی به نام flipside است که به کاربران امکان ایجاد یک گروه خصوصی از دوستان نزدیک را می دهد.

اینستاگرام Flipside

اینستاگرام مشغول تست قابلیت جدید flipside در نسخه آزمایشی است. این قابلیت به بخش finsta که قبل از این وجود داشت، مربوط می شود. با این ویژگی کاربران قادر خواهند بود یک گروه مجزا از دوستان نزدیک خود ایجاد کنند و تصاویر مورد نظر خود را برای آنها به نمایش بگذارند. شاید این قابلیت برای شما آشنا به نظر برسد. بله درست حدس زدید، در حال حاضر Instagram ایجاد پست برای یک سری از مخاطبین خاص را برای کاربران آسان تر کرده است.

این پلتفرم نوامبر گذشته با ارائه ابزار “close friends” به کاربران کمک کرد تا پست های خود را برای یک سری از دوستان نزدیک نمایش دهند(این ویژگی از سال 2018 به قسمت استوری ها اضافه شد). علاوه براین، به تازگی کاربران پلتفرم متا می توانند چندین لیست را برای اشتراک گذاری تصاویر به گروه های کوچک اضافه کنند. استفاده از ویژگی finsta کار ساده ای بود اما، روش Flipside کمی پیچیده تر است. کاربران باید یک لیست جداگانه از دوستان “close friends” در قسمت "Flipside" بسازند. این گروه با "حلقه دوستان" فرق دارد.

بعد از ایجاد این گروه، می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهای خود را به دو صورت به اشتراک بگذارید:

  1. در شبکه اصلی خود: همه فالوورهای شما می‌توانند این پست‌ها را ببینند.
  2. در: Flipside فقط دوستانی که در گروه Flipside شما حضور دارند، می‌توانند این پست‌های تصویری را ببینند.


طبق تصاویری که آدام موسری مدیرعامل اینستاگرام در برنامه Threads منتشر کرد، افراد با مشاهده علامت کلید در شبکه خصوصی خود متوجه می شوند که به فهرست Flipside کسی اضافه شده اند یا خیر!
موسری معتقد است که این ویژگی می‌تواند فضایی خصوصی‌تر برای کاربران ایجاد کند. از طرف دیگر Flipside می تواند مثل روش های «حلقه دوستان» یا استفاده از حساب های کاربری ثانویه مخاطبین کاربر را محدودتر کند. هنوز زمان دقیق انتشار عمومی این ویژگی مشخص نیست. برخی از کاربران علاقه مند به کار با ابزارهایی مانند Flipside هستند اما، تعدادی هم هنوز با نحوه کار آن آشنایی ندارند و احساس سردرگمی می کنند. در حالی که برخی دیگر از نیاز به یک پروفایل دیگر در رسانه‌های اجتماعی ابراز تعجب می‌کنند. برخی دیگر نیز در مورد نحوه عملکرد Flipside سردرگم هستند.

پروفایل های خصوصی همیشه از طرف منتقدین مورد حمله قرار گرفته است اما، این انتقادها نتوانست جلوی اقدامات متا را برای ایجاد یک فضای خصوصی و امن برای کاربران بگیرد. موسری در چند سال گذشته بارها به این موضوع اشاره کرد و گفت که کاربران اینستاگرام مانند گذشته در فیدهای کاربری خود پست نمی‌گذارند. این اتفاق برای برنامه ای که به حیات آن به تبلیغات وابسته است، خیلی خوب نیست! بنابراین خیلی عجیب نیست که Instagram به دنبال راه حل هایی باشد که بتواند از آن طریق کاربران را ترغیب به گذراندن وقت بیشتر و انتشار پست کند.

نحوه استفاده از Flipside در اینستاگرام

ابتدا باید نسخه برنامه اینستاگرام خود را چک کنید تا مطمئن شوید که از آخرین نسخه آن استفاده می کنید. سپس به قسمت پروفایل خود بروید و روی ≡ در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید. در این مرحله باید به تنظیمات رفته و گزینه Flipside را در پایین صفحه اسکرول انتخاب کنید. حالا باید روی گزینه ایجاد Flipside ضربه بزنید. با این کار پیغامی به نمایش در می آید و در آن از شما خواسته می‌شود که به اینستاگرام اجازه دسترسی به مخاطبین خود را بدهید. حالا اسامی دوستان خود را به فهرست Flipside اضافه کنید. اینستاگرام به کاربران اجازه می دهد تا 50 نفر از دوستان خود را به این لیست اضافه کنید. بعد از انجام این کار، می توانید تصاویر یا ویدئوهای مورد نظر خود را با آنها به اشتراک بگذارید(علامت + بالای صفحه را ضربه بزنید.). تنها دوستانی که به Flipside اضافه شده‌اند، قادر به تماشای عکس‌ها و ویدیوهای شما هستند.


چاپ