اقدامات جدید متا برای محافظت از نوجوانان در اینستاگرام و فیسبوک

متا به علت شکایت بیش از 40 ایالت آمریکا در مورد انتشار محتواهای نامناسب محدودیت های جدیدی در اینستاگرام و فیس بوک اعمال کرد.

محتوای نامناسب اینستاگرام

شرکت متا، مادر فیسبوک و اینستاگرام اعلام کرد که از امروز تمامی محتواهای نامناسب با موضوع خودآزاری، خشونت گرافیکی و الگوهای غذایی نامناسب را از حساب کاربران نوجوان حذف خواهد کرد. این شرکت مدتها پیش قرار بود این اقدام را انجام دهد. طبق بیانیه جدید این تصمیم تا چند هفته آینده به اجرا گذاشته می شود. طبق گفته مدیران متا هدف این شرکت ایجاد محیطی امن و مناسب برای کاربران نوجوان است. دادستان کل ایالتی اواخر اکتبر گذشته از متا شکایت کرده بود. براساس اسناد موجود در پرونده این شرکت محصولات خود را برای جذب و حفظ کاربران جوان طراحی کرده است. این محصولات از الگوریتم‌هایی استفاده می‌کنند که محتوای مضر و خطرناک را به کاربران جوان نشان می‌دهند. متا در نوامبر اتهامات دادستانی را رد کرد و گفت که محصولاتش برای محافظت از کاربران جوان طراحی شده‌اند.

طبق محدودیت های جدید، حساب کاربران زیر 18 سال براساس تاریخ تولدی که در زمان ثبت نام حساب کاربری وارد کرده اند، به طور خودکار محتواهای آنها محدود می شود. از این پس محتواهای جنسی برای نوجوانان زیر 16 سال نمایش داده نمی شود. در اپلیکیشن اینستاگرام این محدودیت ها تحت نام "کنترل محتوای حساس" اجرا می شود. در اپلیکیشن فیس بوک نیز تحت عنوان Reduce به اجرا در می آید. تا قبل از این، نوجوانان می توانستند تنظیمات محدودیت کمتر را انتخاب کنند. کاربران نوجوان نمی توانند این تنظیمات جدید را لغو یا غیر فعال کنند.

فیلتر محتوای نامناسب در اینستاگرام

"وضعیت جدید محدود حساب های نوجوان" به این معناست که نوجوانان نمی تواننند محتواهای مضر را جستجو یا تماشا کنند حتی اگر، دوست نوجوانشان این محتوا را برای آنها ارسال کرده باشد. سخنگوی شرکت متا گفت که نوجوانان نمی توانند نوع محتوای حذف شده را تشخیص دهند. Meta با مشورت یک تیم روانشناسی در خصوص این که چه نوع محتواهایی برای نوجوانان نامناسب است، مشورت کرده است. الگوریتم متا از این پس محتواهای نامناسب را در صفحه Reels و Explore حذف می کند. بنابراین محتواهای این چنینی در فید و داستان های نوجوانان نشان داده نمی شود. این تغییرات روی حساب های جدید نوجوانان نیز اعمال می شود.

این شرکت در حال حاضر نتایج مربوط به موضوعات خودکشی و آسیب رساندن به خود را که قوانین پلتفرم‌ها را نقض می‌کنند، پنهان می‌کند. متا علاوه براین مشغول تست ابزاری است که برای خصوصی‌تر کردن تنظیمات اشتراک‌گذاری نوجوانان در اینستاگرام کاربرد دارد. با کمک این ابزار یک اعلان برای کاربر نوجوان ظاهر می شود و به او اجازه می دهد با یک ضربه "تنظیمات توصیه شده" را روشن کنند. این اعلان زمانی ظاهر می شود که حساب نوجوان توسط یک حساب ناشناخته برچسب گذاری شود یا تعامل دیگری با آن داشته باشد.


چاپ