دستیابی کره شمالی به فناوری 4G !

کره شمالی ارتقاء شبکه های تلفن همراه خود را به فناوری 4G آغاز کرد.

شبکه 3G به 4G

وب سایت خبری Daily NK به تازگی اعلام کرد کره شمالی با تکیه بر تجهیزات مخابراتی دست دوم هواوی ارتقاء شبکه تلفن همراه خود را به اینترنت 4G آغاز کرد. کارشناسان صنعت فناوری معتقدند پیونگ یانگ بروز رسانی سیستم های مخابراتی خود را از ماه اکتبر استارت زد. بنابراین، تمام زیرساخت های شبکه 3G فعلی باید به 4G ارتقا پیدا کند. در حال حاضر شبکه سیار شهرهای بزرگ مانند پیونگ یانگ، نامپو، پیونگ سونگ، ساریون، وونسان و هامهانگ این بروز رسانی را انجام داده اند. این بروز رسانی شامل نصب تجهیزات مخابراتی مانند Repeater های 4G، مانیتورهای از راه دور و تقویت کننده های ارسال و دریافت رادیویی و همچنین کنترل پردازش سیگنال در ایستگاه های فرستنده گیرنده پایه می شود.

طبق گزارش وب سایت خبری این کشور، ساخت برج های سلولی مبتنی بر 4G(BTS) در چند منطقه در حال انجام است. طبق برنامه ریزی های پیونگ یانگ تا سال 2025 باید بیش از 80 درصد دکل های مخابراتی BTS ساخته شود. هم اکنون مردم مناطق مرکزی پایتخت به اینترنت 4G دسترسی دارند. مشترکین سیار شبکه جدید معتقدند سرعت سیگنال در زمان تماشای فیلم ها یا جتسجو در مرورگرها خیلی بهتر شده است.
اما با این وجود، شبکه های جدید محدودیت هایی هم دارند. به عنوان نمونه: زمانی که فاصله کاربران از ایستگاه های پایه زیاد می شود، سیگنال به شدت افت پیدا می کند. این اتفاق باعث شد که مردم کره شمالی تمایل چندانی به تغییر سیم کارت های قدیمی خود به 4G نشان ندهند.

اینترنت 3G کره

در شبکه‌های تلفن همراه، گوشی ها به طور خودکار به قوی‌ترین سیگنال موجود متصل می‌شوند . در مناطقی که سیگنال 4G ضعیف است، دستگاه‌های تلفن همراه در کشورهای دیگر به طور خودکار به شبکه 3G باز می‌گردند تا بتوانند به اینترنت دسترسی داشته باشند . اما در کره شمالی، این اتفاق نمی‌افتد . دستگاه‌های تلفن همراه کره شمالی به شبکه 4G متصل می‌مانند، حتی اگر سیگنال آن ضعیف باشد. این اتفاق باعث می‌شود که اتصال اینترنت در مناطق دورافتاده مناسب نباشد.

از جمعیت 26.2 میلیون نفری کره شمالی، تنها حدود 28.3 درصد از آنها از تلفن های همراه استفاده می کنند. رویکرد این کشور به فناوری سلولی عقب تر از روند جهانی باقی مانده است. به همین علت مردم این کشور اغلب از نسل های قدیمی تر فناوری استفاده می کند. کره شمالی در سال 2002، زمانی که کشورهای دیگر در حال توسعه شبکه‌های 3G بودند، وارد عصر 2G شد. این کشور همین الگو را در فناوری3G پیاده سازی کرد.
کارشناسان صنعت فکر می کنند که کره شمالی در توسعه شبکه‌های 4G و 5G نیز از همین روش پیروی خواهد کرد. بنابراین، احتمال دارد این کشور پس از کشورهای دیگر وارد این شبکه‌ها شود.


چاپ