آغاز رقابت Threads در 6 جولای: نبرد میان اینستاگرام و توییتر

متا قصد دارد از رقیب توییتر، Threads در تاریخ 6 جولای رونمایی کند.

توییتر اینستاگرام

طبق گزارش اینگجت؛ متا مدتهاست برای رقابت با توییتر مشغول ساخت یک برنامه جدید تحت نام " Threads" است. شرکت سازنده در ماه های اخیر اعلام کرد که برنامه جدید خود را تا تابستان 2023 آماده عرضه می کند. فهرستی که به تازگی در اپ استور iOS منتشر شد نشان می دهد زمان عرضه نزدیک است.

براساس تصاویر، زمان انتشار برنامه 6 جولای است. در ماه می متا گزارش داد که کار توسعه یک سرویس میکروبلاگینگ رو به اتمام می باشد و برنامه تا پایان ماه ژوئن آماده عرضه خواهد بود. اما، در ژوئن این اتفاق نیافتاد. متا به نظر می رسد می خواهد زمانی این برنامه را در دسترس کاربران قرار دهد که کاربران توییتر با اجرای محدودیت های جدید تمایل بیشتری به ترک آن خاوهند داشت. بنابراین، Threads می تواند جایگزین خوبی برای توییتر آبی محسوب شود.

پلتفرم توییتر به تازگی تعداد توییت هایی که کاربران تایید نشده می توانند بخوانند را محدود کرد. ایلان ماسک با انتشار یک توییت نوشت:«کاربرانی که هزینه حساب های تایید شده را پرداخت می کنند با برچسب"پرداخت کننده" ترجمه می شود. برهمین اساس، حساب های تایید شده می توانند روزانه 6000 توییت را بخوانند و حساب های تایید نشده فقط قادر خواهند بود 600 توییت را بخوانند.»
Twitter در وب سایت خود هدف از این تصمیم را مبارزه با حذف و دستکاری داده ها اعلام کرده است. یک کاربر معمولی اگر هزینه 8 تا 11 دلاری ماهانه علامت تیک آبی را پرداخت نکرده باشد، توییتر فیدهای آن ها را قفل می کند.

متا Threads را به عنوان "برنامه مکالمه مبتنی بر متن اینستاگرام" معرفی کرد. بر اساس اسکرین شات های ارسال شده در لیست اپ استور، کاربران می توانند حساب اینستاگرام و حساب هایی را که در این پلتفرم دنبال می کنند را حفظ کنند. این بدان معناست که کاربران از قبل دنبال کننده و حلقه هایی در برنامه جدید خواهند داشت که به آن برتری بیشتری نسبت به توییتر می دهد. کاربران علاوه بر آن می‌توانند حریم خصوصی پست‌های خود را انتخاب کنند و آن‌ها را برای همه، نمایه‌هایی که دنبال می‌کنند یا فقط برای حساب های خاصی قابل مشاهده کنند. آنها می توانند پست های افراد دیگر را لایک، ارسال و یا به اشتراک بگذارند.

طبق گزارش های قبلی رقیب توئیتر، یک سرویس غیرمتمرکز خواهد بود که با Mastodon سازگار است. کاربر برای استفاده از این برنامه ابتدا باید یک نام کاربری و رمز عبور IG بسازد. در گام بعدی با دنبال کننده های اینستاگرام خود همگام سازی می کند. البته هنوز مشخص نیست در زمان راه اندازی این قابلیت وجود دارد یا خیر!


چاپ