محدودیت نمایش توییت می تواند به ضرر توییتر تمام شود!!

کارشناسان صنعت تبلیغات معتقدند محدویت هایی جدیدی که ماسک در توییتر قصد اجرای آن را دارد می تواند به ضرر این پلتفرم تمام شود.

twitter blue

طبق گزارش خبرگزاری رویترز؛ محدود کردن نمایش پست های توییتر می تواند تلاش مدیرعامل جدید این شرکت را برای جذب تبلیغ کنندگان تضعیف کند. ماسک شنبه گذشته اعلام کرد که توییتر تعداد توییت‌های روزانه را که حساب‌های مختلف می‌توانند بخوانند، محدود می‌کند تا بتواند از حذف داده‌ها و دستکاری آن جلوگیری کند. کاربران Twitter با انتشار اسکرین شات در رسانه های اجتماعی گزارش دادند که دیگر قادر به دیدن هیچ توییتی حتی در صفحات شرکت های تبلیغاتی نیستند.

پیشکسوتان صنعت تبلیغات فکر می کنند این حرکت ماسک می تواند مانعی برای یاکارینو، مدیر سابق بخش تبلیغات NBCUniversal باشد که کار خود را به صورت رسمی یک ماه قبل در این شرکت رسانه اجتماعی آغاز کرد.

مجله خبری فایننشال تایمز هفته گذشته اعلام کرد که مدیرعامل جدید این شرکت در تلاش است تا روابط شرکت را با شرکت های تبلیغ کننده احیا کند. تبلیغ کنندگان بعد از خرید این شرکت توسط مدیرعامل تسلا، پخش تبلیغات خود را متوقف کرده بوند. بیشترین درآمد شرکت از پخش تبلیغات بود.

مایک پرولکس، مدیر تحقیقات Forrester روز یکشنبه گفت:"ماسک با این آشوبی که به پا کرده است باید منتظر عواقب بد تصمیم خود و تاثیر آن بروی کاربران و تبلیغ‌کنندگان باشد." او در ادامه افزود: "کاهش اعتماد شرکت های تبلیغ کننده که لیندا یاکارینو در تلاش برای بازسازی آن است، حتی نسبت به قبل بیشتر شده است. من فکر نمی کنم این بی اعتمادی را فقط بتوان از طریق اعتبار یاکارینو در صنعت دیجیتال احیاء کرد."

لو پاسکالیس، موسس مشاوره تبلیغاتی AJL Advisory و رئیس سابق بازاریابی در بانک آمریکا، گفت:« یاکارینو، آخرین امید ماسک برای نجات شرکت و درآمد حاصل از پخش تبلیغات است. این حرکت به بازار نشان می‌دهد که او قادرنیست شرکت را نجات دهد.» براساس تصمیم جدید، تعداد نمایش پست ها در حساب های تایید نشده کاربران قدیمی در گام اول به 600 پست و در حساب های کاربری جدید تایید نشده به 300 پست کاهش خواهد یافت.

چند ساعت بعد انتشار این خبر، او با انتشار توییت جدید اعلام کرد که سقف نمایش پست های روزانه در حساب های کاربری تایید شده به 10000 پست، برای حساب های قدیمی تایید نشده به 1000 پست و 500 پست برای کاربران تایید نشده جدید افزایش یافته است. هنوز مشخص نیست که این سیاست تا چه زمانی اجرا می شود. سخنگوی توییتر از هرگونه اظهار نظر در این مورد خودداری کرد.

جاسمین انبرگ، تحلیلگر Insider Intelligence، گفت که محدود کردن میزان بازدید روزانه کاربران می تواند برای صنعت تبلیغات این پلتفرم پیامدهای "فاجعه باری" داشته باشد. او معتقد است: "مطمئناً این کار متقاعد کردن تبلیغ‌کنندگان را برای بازگشت به این رسانه اجتماعی سخت تر می کند."
این محدودیت اندکی بعد از الزام ورود به حساب کاربری جهت مشاهده توییت ها اجرایی شد. ماسک از این تصمیم به عنوان «اقدام اضطراری موقت» برای جلوگیری از حذف داده‌ها یاد کرد.

ماسک در هفته های اخیر از شرکت‌های هوش مصنوعی مانند OpenAI، سازنده ChatGPT به دلیل استفاده از داده‌های توییتر برای آموزش مدل‌های زبان بزرگ خود به شدت انتقاد کرده بود. پلتفرم‌هایی از جمله Reddit و رسانه های خبری بزرگ از شرکت‌های هوش مصنوعی که از اطلاعات آنها برای آموزش مدل‌های خود استفاده می‌کنند، شکایت کرده‌اند. کای چنگ یانگ، محقق دانشگاه ایندیانا در بلومینگتون گفت:" به نظر می‌رسد این محدودیت‌ها در مسدود کردن برنامه های شخص ثالث در موتورهای جستجو و جلوگیری از دستکاری اطلاعات توییتر موثر هستند."


چاپ