بروز رسانی جدید واتساپ: افزایش امنیت حریم خصوصی کاربران

واتساپ به تازگی سه قابلیت جدید به بخش حریم خصوصی کاربران اندرویدی و ios اضافه کرده است.

واتساپ

براساس گزارش گجت360؛ ویژگی های جدید امنیت حریم خصوصی کاربران را افزایش می دهد. این ویژگی ها با هدف سخت تر کردن روند ردیابی حساب کاربران طراحی شده است. با قابلیت جدید چت ها و گفتگوهای افراد به اندازه مکالمات حضوری ایمن خواهند ماند. این نوآوری ها مانند ویژگی رمزگذاری سرتاسری در چت ها، بر روی امنیت پیام ها متمرکز است.

واتساپ با انتشار یک پست وبلاگی در روز پنجشنبه، اعلام کرد در نسخه جدید کاربران نسخه های اندروید و ios سه ویژگی امنیتی جدید ارائه شده است. از این پس، زمانی که اشخاص بخواهند یک حساب کاربری را از دستگاه قدیمی به یک دستگاه جدید منتقل کنند با افزاری به نام «حفاظت حساب» یا 'Account Protect'برای آن ها راه اندازی می شود. کاربران ممکن است پیام هشداری را در گوشی قبلی خود مشاهده کنند که از آن ها درخواست تایید کند. دریافت این نوع پیام های هشدار بدون اطلاع قبلی می تواند به معنای این باشد که شخصی قصد دارد بدون اطلاع شما به این حساب دسترسی داشته باشد.

یکی از ویژگی های دیگر قابلیت «تأیید دستگاه» یا 'Device Verification' می باشد که در پس‌زمینه برنامه فعال می شود. این قابلیت چک می کند که کاربران بدافزاری را برای دسترسی به پیام‌های افراد نصب نکنند. این ویژگی، دستگاه‌های افراد را بدون اطلاع آن‌ها احراز هویت می‌کند. واتس‌اپ اعلام کرد این قابلیت را به علت نگرانی از برنامه های غیر مجاز مانند نرم افزارهای جاسوسی در نظر گرفته است. برای اطمینان از عدم دسترسی برنامه های شخص ثالث به پیام های کاربران، افراد لازم نیست کاری انجام دهند. این قابلیت به صورت خودکار احراز هویت حساب های کاربری را انجام می دهد.

در نهایت، قابلیت سوم به نام «کدهای امنیتی خودکار» یا ‘automatic security codes' عرضه شده است تا کاربران مطمئن شوند با شخصی که فکر می کنند در ارتباط هستند. شما می توانید به صورت دستی هم این ویژگی را فعال کنید اما، نسخه بروزرسانی به طور پیش فرض ، ارزیابی امنیت اتصال را برای شما انجام می دهد. کاربران احتمالا با مراجعه به نمایه کاربر، می توانند کد را در حالت فعلی مشاهده کنند.


چاپ