قابلیت جدید واتساپ:افزودن ایموجی های متحرک

واتساپ در حال حاضر مشغول توسعه ایموجی های متحرک است.

fبروز رسانی واتساپ

براساس گزارش گجت360 ؛ متاپلتفرم در حال توسعه قابلیت شکلک های متحرک در نسخه بتای واتساپ می باشد. قابلیتی که مدتها در پیام رسان هایی مانند تلگرام و اسلک وجود داشت. این ویژگی می تواند به بهبود تجربه کاربری کمک زیادی کند.

طبق گزارش ردیاب واتساپ WABetaInfo ، واتساپ قصد دارد قابلیت جدید را در هر دو نسخه اندروید و ios عرضه کند. ایموجی ها متحرک قرار است از طریق کتابخانه Lottie به این برنامه اضافه شود. تا قبل از این، کاربران فقط می توانستند از شکلک های ثابت، Gif و استیکرها در پیام های خود استفاده کنند. با انتشار آن، ایموجی‌ها می تواند به صورت پیش فرض ارسال شود. این تصاویر متحرک در اندازه های کوچک ارائه می شوند اما، کاربر می تواند طبقه سلیقه خود اندازه آن ها را بدون افت کیفیت تغییر دهد.

نسخه جدید WhatsApp فعلا فقط تحت دسکتاپ عرضه شد. زمان دقیق انتشار رسمی آن هنوز مشخص نیست اما، شرکت تصمیم دارد آن را به زودی برای کاربران نسخه بتای اندروید و ios نیز منتشر کند.

این شرکت ماه گذشته، ایموجی های Unicode 15.0را فقط در نسخه بروزرسانی بتا اندروید عرضه کرد. در این بروزرسانی، تعداد 21 شکلک جدید به صفحه کلید اصلی واتساپ اضافه شدند. کاربران می توانند از طریق مراجعه به Google Play و دانلود نسخه 2.23.5.13 یا نسخه های بعدی آن، به این شکلک ها دسترسی داشته باشند.

WhatsApp در روزهای اخیر سه قابلیت جدید امنیتی دیگری را هم تحت عنوان«حفاظت حساب»، «تأیید دستگاه» و «کدهای امنیتی خودکار» منتشر کرد. طبق ادعای شرکت، این سه ویژگی از حریم خصوصی کاربران محافظت بیشتری می کند. به عنوان نمونه، ویژگی«تأیید دستگاه» از نصب بدافزارها و به ویژه برنامه‎های جاسوسی بر روی دستگاه جلوگیری می کند و به کاربر با نمایش یک پیغام هشدار نشان می دهد که فردی قصد انتقال حساب از یک دستگاه قدیمی به دستگاه جدید را دارد.


چاپ