باگ امنیتی در حلقه(Circle)توییتر: فاش شدن پست خصوصی کاربران

بروز یک باگ امنیتی در قسمت حلقه (Circle) توییتر باعث شد پست های خصوصی کاربران به صورت عمومی منتشر شود.

توییتر آبی

براساس گزارش اینگجت؛ تعدای از کاربران توییتر گزارش دادند که توییت هایی که به صورت محدود برای تعداد خاصی از مخاطبین خود منتشر می کردند، برای سایر مخاطبین آن‌ها قابل مشاهده است. توییتر هنوز این باگ را برطرف نکرد بنابراین، بهتر است تا بروز رسانی بعدی فعلا از این ویژگی استفاده نکنید.

ایلان ماسک بعد از خرید این رسانه اجتماعی، بخش روابط عمومی را منحل کرد. به همین علت، امکان پیگیری این موضوع وجود ندارد. سازنده Theo Brown به TechCrunch گفت که احتمال می دهد با الگوریتمی که این شرکت برای تامین، رده بندی و فیلتر توییت‌ها استفاده می کند، توییت های خصوصی نمی توانند به خوبی فیلتر شوند.

این حلقه‌ها ماه هاست که با مشکل مواجه هستند ولی با اشتراک‌گذاری توییت‌ها به افراد خارج از حلقه، بیشتر نمایان شد. قضیه به همین جا ختم نمی شود. گاهی اوقات برچسب حلقه روی پیام ها نمایش داده نمی شود و بنابراین، کاربر نمی داند پست آن خصوصی منتشر شده است یا خیر؟!

شرکت Twitter در طول یک سال اخیر اوضاع آشفته ای را تجربه می کند. ایلان ماسک کارمندان زیادی را اخراج کرد و با مشکلات فنی زیادی دست به گریبان شد. مشکلاتی مانند قطعی های متعدد، تغییرات دردسرساز API و سردرگمی در مورد عرضه و حذف برخی از ویژگی ها. هرچند این مشکلات دلیل مهاجرت کاربران از این پلتفرم نمی شود اما، می تواند روی سودآوری شرکت تاثیر منفی بگذارد.

قابلیت حلقه یا درست شبیه به ویژگی Close Friends اینستاگرام است. کاربران می توانند با استفاده از این روش، پست های خود را فقط برای تعداد خاصی از دوستان خود نمایش دهند.


چاپ