حذف برچسب جنجالی از حساب توییتر شبکه رادیویی NPR آمریکا!

توییتر به تازگی برچسب جنجالی “US state-affiliated” یا "رسانه وابسته به دولت آمریکا" را از حساب شبکه رادیویی NPR حذف کرد.

حساب توییتر npr
براساس گزارش اینگجت، توییتر به تازگی از این برچسب جنجالی برای رسانه های مختلف استفاده می کند. بابی آلین یکی از خبرنگاران مجله فناوری شبکه NPR اولین کسی بود که متوجه این برچسب شد. او گفت ایلان ماسک گفته است که توییتر در روزهای آینده از برچسب" government funded" یا " با بودجه دولتی " برای رسانه های مختلف استفاده خواهد کرد. او در ادامه افزود:«این تصمیم منصفانه نیست. شرکتی مانند تسلا هم میلیاردها دلار یارانه دولتی دریافت می کند اما، بعید است این برچسب به حساب تجاری آن اضافه شود.»

twitter npr

برچسب جدید برای اولین بار از روز چهارشنبه، به حساب اصلی شبکه NPR اضافه شد. Twitter پس از انتشار بیانیه مدیرعامل این شبکه رادیویی که گفت:" برچسب«وابسته به دولت» بر اساس دستورالعمل های توییتر شامل شبکه های پخش عمومی نمی شود"، دستورالعمل خود را تغییر داد.

ایلان ماسک در ماه اکتبر ریاست توییتر را بر عهده گرفت و از آن به بعد دست به اصلاحات گسترده ای زد. او پس از انتشار اولین برچسب، بخشی از سیاست رسانه‌ای وابسته به دولت را در توییتر منتشر کرد که می‌گوید: «رسانه‌های وابسته به دولت رسانه‌هایی هستند که دولت از طریق تامین منابع مالی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بر محتوای تحریریه آن نظارت دارد.» ماسک نوشت که این تعریف در رابطه با NPR کاملا صدق می کند.

اما مدیر NPR با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد:"رسانه های دولتی با تحریریه مستقل مانند شبکه BBC در انگلیس و شبکه NPR در آمریکا به عنوان رسانه های وابسته به دولت تعریف نمی شوند." بخشی از اطلاعیه که مستقیم به شبکه ان.پی.آر اشاره می کرد، روز چهارشنبه از متن حذف شد. طبق گزارش این شبکه رادیویی، کمتر از یک درصد از بودجه سالانه این رسانه از طریق کمک های بلاعوض دولتی تامین می شود. اما در طول پنج سال گذشته، حدود 70 درصد درآمد آن از منابع غیرانتفاعی تامین شده است.


چاپ